Vitézynek megvan még Lázár telefonszáma

2024. január 24. 21:38

A szakember szerint érthetetlen a közlekedési miniszter tevékenysége.

2024. január 24. 21:38

Semmit nem ért a vasúthoz az, aki a budapesti fejlesztéseket Budapest–vidék-ellentétként szemléli – jelentette ki Vitézy Dávid az atlatszo.hu podcast műsorában. A közlekedési szakember szerint Magyarországon elsősorban menetrend alapú infrastruktúra-fejlesztésre lenne szükség. Ehhez képest szerinte jelenleg az a szemlélet, hogy „ahol rossz az állapot, ott nyúljunk hozzá, ha már hozzányúlunk, akkor építsünk többet,

aztán meg a végén kevés a pénz, és akkor pont a legjobb műszaki tartalmakat húzzuk le”.

Éppen ezért nincsenek Budapesten vasútfejlesztések, mint Vitézy elmondta, annyira bonyolult vasúti csomópont a főváros, és annyira sokba kerül, ha bármihez is hozzányúlnak, hogy senki nem meri meglépni, hogy nekiáll, ezért mindig ez lesz elhalasztva a legtovább. A szakember szerint ebből viszont hiba Budapest-ellenességet kiolvasni, ugyanis a gördülékeny vidéki vonatközlekedés nagyban a fővároson belüli kapacitáson múlik.

Vitézy Dávid kifejtette a véleményét az állami cégekről is. „Ha a köztulajdonú cégek soha semmilyen versennyel nem találkoznak, az egyetlen mérőszám az, hogy az a politikus, aki kinevezi a vezérigazgatót, az éppen mennyire elégedett az arcával annak, aki ott van, ez nem fog jó teljesítményt kihozni” – fogalmazott, hozzátéve, hogy „a vége szocialista nagyüzem lesz”.

Ezt is ajánljuk a témában

Azt ugyanakkor kiemelte, hogy az uniós források felhasználását jónak értékeli, ami a vasúti beruházásokat illeti. Viszont problémának tartja, hogy a hazai forrást, az adófizetők pénzét szinte kizárólag autópályákra fordítják. „Pedig Ausztria gyorsforgalmi hálózatát utolértük, sőt le is hagytuk, a vasúti hálózat ugyanakkor nemhogy az osztráktól távolodik, hanem a csehtől vagy lengyeltől is” – fogalmazott. 

Vitézy azt is elmondta, hogy nem érti Lázár János közlekedési minisztert, hogy miért záratta be a vasúti szárnyvonalakat. Kérdésre válaszolva elárulta, megvan még neki a miniszter telefonszáma – hacsak nem változtatta meg azóta.

A szakembert szerint vidéki városok problémáit nem azzal lehet megoldani, hogy közben a budapestieket büntetjük, utalt a Budapest-bérlet körül kialakult helyzetre. Vitézy szerint az lenne az üdvözlendő, ha

hasonló konstrukciók jönnének létre a megyeszékhelyek agglomerációiban. 

A főpolgármester-jelöltséget firtató kérdésre válaszolva komolynak nevezte a felvetést, ugyanakkor elmondta, hogy az elinduláson még továbbra is gondolkodik.

Ezt is ajánljuk a témában

Ezt is ajánljuk a témában

***

Nyitókép: Földházy Árpád / Mandiner

Összesen 14 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
backsplash
2024. január 25. 07:23
Szépen épül fel az új főpolgármester-jelölt.
paracelsus-2
2024. január 25. 00:57
A Ma is szopjuk le Vitézyt következő epizódját olvashattuk.
Tara Verde
2024. január 25. 00:03 Szerkesztve
"...annyira bonyolult vasúti csomópont a főváros, és annyira sokba kerül, ha bármihez is hozzányúlnak, hogy senki nem meri meglépni, hogy nekiáll, ezért mindig ez lesz elhalasztva a legtovább." Igen, ezért kell a vasúti elkerülő, a V0, amit Lázár támogat. Nem pedig a vasút városon belüli további bonyolítása (lásd Déli PU és Nyugati PU összekötése csilliárdokért), amit Vitézy támogat. Plusz a MÁV-nak esetleg jól jönne egy 21. századi ingatlangazdálkodási szemléletváltás. Máris lenne pénz mindenre (is).
5m007h 0p3ra70r
2024. január 24. 23:55
Kirk Lazarus: “Oscar bácsi meg nem gyütt.”
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!