Vitézy Dávid a főpolgármester-jelöltségről: Ez egy nagy döntés, nem szeretné elhamarkodni (VIDEÓ)
A volt közlekedési államtitkár a mini-Dubaj beruházásról is kifejtette a véleményét.
A volt közlekedési államtitkár cseh példával hozakodott elő.
Vitézy Dávid, volt közlkedési államtitkár arról írt közösségi oldalán, hogy
miközben Budapesten minden hiányzó új vasútállomás építése leállt vagy halasztódik, Prágában komolyan veszik a saját vasúti stratégiájukat”.
Megosztott egy képet is a cseh főváros vasárnap megnyílt, legújabb vasútállomásról. A prágai metró Rajska zahrada állomásához csatlakozó új állomáson csúcsidőben 10-15, napközben és hétvégén 15-30 percenként állnak meg az elővárosi vonatok öt különböző vonalon – ismertette a cseh viszonyokat.
Hozzátette, hogy az új cseh vasútállomás teljes kooperációban készült el a főváros és az állami vasút között, új buszmegálló, a metróhoz új gyaloghíd is épült, a regionális közlekedési szövetség pedig itt mutatta be az elővárosi vasutak új tájékoztatási arculatát.
„Budapesten számos vasúti megálló hiányzik, melyek megépítése szerepelt a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiában” – írta, majd felsorolta a legfontossabakat.
Bejegyzését azzal zárta, hogy „ezekre mind szükség van és
ha Lázár János hivatalba lépésével a kormányzati hátszél el is múlt a fővárosi vasúti fejlesztések mögül, szerintem Budapestnek küzdenie kellene ezekért a jövőben is.
Logikusan belátható: az elővárosi vasút jobb integrációja a BKK hálózatával végeredményben csökkenti az átszállások számát, az utazási időt, ezáltal javítja a teljes közösségi közlekedési rendszer versenyképességet épp ott, ahol a legnagyobb szükség lenne rá: a külső kerületekben (pl. Káposztásmegyer vagy Rákosmente) és az agglomerációban” – jegyezte meg Vitézy Dávid.
A vonatkozó bejegyzést alább tekinthetik meg:
***
Ezt is ajánljuk a témában
A volt közlekedési államtitkár a mini-Dubaj beruházásról is kifejtette a véleményét.
Nyitókép: Földházi Árpád/Mandiner