Most a hiányzó budapesti vasútállomások miatt kritizálta Vitézy Lázár Jánost

2023. december 11. 07:49

A volt közlekedési államtitkár cseh példával hozakodott elő.

2023. december 11. 07:49

Vitézy Dávid, volt közlkedési államtitkár arról írt közösségi oldalán, hogy 

miközben Budapesten minden hiányzó új vasútállomás építése leállt vagy halasztódik, Prágában komolyan veszik a saját vasúti stratégiájukat”. 

Megosztott egy képet is a cseh főváros vasárnap megnyílt, legújabb vasútállomásról. A prágai metró Rajska zahrada állomásához csatlakozó új állomáson csúcsidőben 10-15, napközben és hétvégén 15-30 percenként állnak meg az elővárosi vonatok öt különböző vonalon – ismertette a cseh viszonyokat.

Hozzátette, hogy az új cseh vasútállomás teljes kooperációban készült el a főváros és az állami vasút között, új buszmegálló, a metróhoz új gyaloghíd is épült, a regionális közlekedési szövetség pedig itt mutatta be az elővárosi vasutak új tájékoztatási arculatát. 

„Budapestnek küzdenie kellene”

„Budapesten számos vasúti megálló hiányzik, melyek megépítése szerepelt a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiában” – írta, majd felsorolta a legfontossabakat.

Bejegyzését azzal zárta, hogy „ezekre mind szükség van és 

ha Lázár János hivatalba lépésével a kormányzati hátszél el is múlt a fővárosi vasúti fejlesztések mögül, szerintem Budapestnek küzdenie kellene ezekért a jövőben is.

Logikusan belátható: az elővárosi vasút jobb integrációja a BKK hálózatával végeredményben csökkenti az átszállások számát, az utazási időt, ezáltal javítja a teljes közösségi közlekedési rendszer versenyképességet épp ott, ahol a legnagyobb szükség lenne rá: a külső kerületekben (pl. Káposztásmegyer vagy Rákosmente) és az agglomerációban” – jegyezte meg Vitézy Dávid.

A vonatkozó bejegyzést alább tekinthetik meg:

***

Ezt is ajánljuk a témában

 

 

Nyitókép: Földházi Árpád/Mandiner

  

 

Összesen 47 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jajdejónekünk
2023. december 11. 15:16
Ennek a embernek vmi vonat-fétise van, másról még egy kukkot nem hallottam beszélni. Vegyél otthonra villanyvonatot.
nemecsek-3
2023. december 11. 13:06
Ez a gyerek a biciklibe volt belebuzulva anno amikor feltünt. Azóta eltelt jó pár év, úgy tünt elkezdtek leszállni a heréi ( Ókovács Sz. után idézve) de úgy látszik mégsem, csak cserélte a kisbiciklit kisvonatra és most tart a mozdonyvezető leszek korban. más: Reszelő Aladár 2023. december 11. 10:12 .....Biztos, hogy kevesebb a lóvé mint mondjuk 2019-ben volt és elfogadom, hogy racionalizálni is kellett egy csomó projektet,.... Na azért itt elkelne némi magyarázat hogyan is kellene érteni, hogy kevesebb a lóvé meg mi az a racionalizálási kényszer? Tarlóshoz képest KG pillanatnyilag 500 Milliárd lemaradásban van úgy, hogy még a városüzemeltetés/fenntartás sem lett finanszírozva nemhogy fejlesztés.
Chardonnay99
2023. december 11. 11:46
Egyenlőre épp KariGeriék miatt nem fejlődik a vasút Budapesten, Lázár csak felismerte, hogy nem érdemes erőlködni. Amíg pestieknek ez így jó, addig így is marad. Vitézy itt mellélőtt.
B_kanya
2023. december 11. 11:09
"Agnieszka 2023. december 11. 08:13 A repülőteret Gyurcsányék adták el szokás szerint bagóért (l. még MÁV Cargo), a MALÉV zsintén az ő idejükben sorvadt el, még akkor is, ha a FIDESZ idején ment csődbe, a Vizzair magyar tulajdonosának a jóvoltából. " És aztán oszkó petike wizzair igazgató lett. Micsoda véletlen....
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!