Most a hiányzó budapesti vasútállomások miatt kritizálta Vitézy Lázár Jánost

2023. december 11. 07:49

A volt közlekedési államtitkár cseh példával hozakodott elő.

2023. december 11. 07:49

Vitézy Dávid, volt közlkedési államtitkár arról írt közösségi oldalán, hogy 

miközben Budapesten minden hiányzó új vasútállomás építése leállt vagy halasztódik, Prágában komolyan veszik a saját vasúti stratégiájukat”. 

Megosztott egy képet is a cseh főváros vasárnap megnyílt, legújabb vasútállomásról. A prágai metró Rajska zahrada állomásához csatlakozó új állomáson csúcsidőben 10-15, napközben és hétvégén 15-30 percenként állnak meg az elővárosi vonatok öt különböző vonalon – ismertette a cseh viszonyokat.

Hozzátette, hogy az új cseh vasútállomás teljes kooperációban készült el a főváros és az állami vasút között, új buszmegálló, a metróhoz új gyaloghíd is épült, a regionális közlekedési szövetség pedig itt mutatta be az elővárosi vasutak új tájékoztatási arculatát. 

„Budapestnek küzdenie kellene”

„Budapesten számos vasúti megálló hiányzik, melyek megépítése szerepelt a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiában” – írta, majd felsorolta a legfontossabakat.

Bejegyzését azzal zárta, hogy „ezekre mind szükség van és 

ha Lázár János hivatalba lépésével a kormányzati hátszél el is múlt a fővárosi vasúti fejlesztések mögül, szerintem Budapestnek küzdenie kellene ezekért a jövőben is.

Logikusan belátható: az elővárosi vasút jobb integrációja a BKK hálózatával végeredményben csökkenti az átszállások számát, az utazási időt, ezáltal javítja a teljes közösségi közlekedési rendszer versenyképességet épp ott, ahol a legnagyobb szükség lenne rá: a külső kerületekben (pl. Káposztásmegyer vagy Rákosmente) és az agglomerációban” – jegyezte meg Vitézy Dávid.

A vonatkozó bejegyzést alább tekinthetik meg:

***

Ezt is ajánljuk a témában

 

 

Nyitókép: Földházi Árpád/Mandiner

  

 

Összesen 47 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jajdejónekünk
2023. december 11. 15:16
Ennek a embernek vmi vonat-fétise van, másról még egy kukkot nem hallottam beszélni. Vegyél otthonra villanyvonatot.
ProletarFC
2023. december 11. 15:06
A földalattit a Kassai téri megálló után egyi kirányban a Bosnyák tér irányába kell meghosszabbítani, így kapcsolódik össze a 4-es metro vonalával, valamint egy második szakaszt is ki kell építeni az északi körvasút irányába és egészen az Erzsébet királyné útvonalon a Kolzsvár utcai piac vasútmegállóval teremtünk összeköttetést, később a vonalat a Mézeskalács térig, majd onnan Újpalota Zsókavár utcáig kell meghosszabbítani.
ProletarFC
2023. december 11. 14:58 Szerkesztve
Vitézynak igaza van, nekem régebben volt gyakorlatom a városi közlekedés fejlesztésében. Anno a Transport Tycoon Deluxe PC játék eredeti cd-jét a PECSA bolhapiacán vásároltam meg, nem is olyan régen pedig a játék közmunkában és alternatívan továbbfejlesztett játékát is újra kihúztam a fiókból. az OTTD-t az Open Transport Tyccon Deluxe-t. Az északi körvasút vasútmegállói közül jó pár még nem épült meg. A Kerepesi útnál a Hév vonallal összekötő vasútmegálló, a Rákosszentmihály Csömöri úti felüljárónál lévő vasúti megálló és 69-es villamos vonalával összekötettetést teremtő Kolozsvár utcai kispiac vasútmegálló Pestújhely-Rákospalota területére terveztek. FREE ZONE http://tartarossz.blogspot.com/2013/08/free-zone-pc-jatekok-az-openttd-open.html Én mint Újpalota és a XV.kerület polgármesterjelöltje ki fogom eszközölni, hogy 4-es metrót egészen meghosszabbítsák az Ázsia Center - Pólus Center közötti üres területign , a hol a végállomása lesz. A földalattit a Kassai téri megálló után
nemecsek-3
2023. december 11. 13:06
Ez a gyerek a biciklibe volt belebuzulva anno amikor feltünt. Azóta eltelt jó pár év, úgy tünt elkezdtek leszállni a heréi ( Ókovács Sz. után idézve) de úgy látszik mégsem, csak cserélte a kisbiciklit kisvonatra és most tart a mozdonyvezető leszek korban. más: Reszelő Aladár 2023. december 11. 10:12 .....Biztos, hogy kevesebb a lóvé mint mondjuk 2019-ben volt és elfogadom, hogy racionalizálni is kellett egy csomó projektet,.... Na azért itt elkelne némi magyarázat hogyan is kellene érteni, hogy kevesebb a lóvé meg mi az a racionalizálási kényszer? Tarlóshoz képest KG pillanatnyilag 500 Milliárd lemaradásban van úgy, hogy még a városüzemeltetés/fenntartás sem lett finanszírozva nemhogy fejlesztés.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!