Aláírás küszöbén a Budapest-Belgrád vasúti beruházás

2015. november 18. 15:52

Befejező szakaszához ért a Budapest-Belgrád vasútvonal rekonstrukciójáról szóló megállapodás előkészítése. Szijjártó Péter kijelentette: a beruházás jelentősége nem elsősorban a személy-, sokkal inkább a teherszállításban van, különösen ami a kínai áruk fuvarozását illeti. A miniszter szerint példátlan, hogy Kína, egy nem EU-s európai ország és egy uniós tagország együttműködésében jöjjön létre ilyen projekt.

2015. november 18. 15:52

Finisébe ért a Budapest-Belgrád vasútvonal felújításával kapcsolatos megállapodás előkészítése, a legfontosabb politikai kérdésekben megállapodás született a majdani közreműködő felek képviselői között, és minden jel szerint csütörtökön olyan dokumentum születhet, amelyet már a jövő héten aláírásával szentesíthet a három ország miniszterelnöke – közölte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter az MTI-vel Pekingben szerdán, tárgyalásainak első napjának végén.

A tárcavezető hosszas szakmai előkészítés után Vang Hsziao-taóval, a Nemzeti Fejlesztési- és Reformbizottság (NFRB) alelnökével folytatott részletes egyeztető tárgyalást. Szijjártó Péter megerősítette, miután minden lényeges kérdésben egyetértettek, meggyőződése, hogy a kormányközi szerződés konkrét formájában, végső szövegében is dűlőre fognak jutni. Ezt követően válik lehetővé, hogy a magyar kormány felhatalmazásával a jövő héten aláírhassák a nemzetközi megállapodást.

A miniszter utalt rá, a Kína valamint a közép- és kelet-európai országok közelgő csúcstalálkozóján, amelyen 16 ország és a vendéglátó Kína miniszterelnöke vesz részt, a regionális együttműködés újabb lehetőségeit fogják megvitatni. „Büszkék vagyunk rá, hogy a találkozónak fontos magyar vonatkozása is lesz” – jelentette ki.

Felidézte, hogy a külgazdasági és külügyi tárca immár hosszú ideje dolgozik azon, hogy a magyar, de legalábbis részben magyar beruházás legyen „a regionális együttműködés zászlóshajója”. „Egy olyan infrastrukturális projektről tárgyalunk nagyjából két éve, amely a magyar vasúti beruházások között az elmúlt évtizedek legnagyobbja” – tette hozzá. Szijjártó Péter kiemelte, a Budapest-Belgrád vasútvonal felújítása nem elsősorban a személyi közlekedés, hanem a teherszállítás miatt fontos, és kifejezi, hogy Kína az Egy övezet egy út elnevezésű, Kínát Európával fizikai és gazdasági értelemben összekötő hosszú távra szóló koncepciójában Közép-Európának kiemelt szerepet szán.

Magyarországnak az az érdeke, hogy a kínai áruk Európába juttatásának térképén minél hangsúlyosabban legyen jelen. Ehhez pedig arra van szükség, hogy a görögországi kikötőket Nyugat-Európával összekötő folyosó Szerbián és Magyarországon keresztül húzódjon” – állapította meg a miniszter. Hozzáfűzte: „nyilvánvaló, hogy ehhez a Budapest és Belgrád közötti vasútvonalat erre alkalmassá kell tenni”. A miniszter úttörő jellegűnek nevezte a beruházást abból a szempontból is, hogy az Kína, valamint egy nem EU-s európai ország, és egy uniós tagország együttműködésében jön létre, „amilyenre mindeddig még nem volt példa”.

Összesen 13 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Akitlosz
2015. november 18. 17:39
Ha lesz normális vasút akkor lesz normális személyforgalom is. Ma nem csoda, hogy akinek nem feltétlenül muszáj nem vonatozik.
Csomorkany
2015. november 18. 17:22
Na és mi lesz a Madmax-kocsival? Szóval hogy lesz lezárva a határ?
=nessuno=
2015. november 18. 17:08
Könnyebben öntse el a kínai olcsó áru Európát... Grat! Biztos jó biznisz valakinek.
Mohamed Vlagyimirovics Bronstejn
2015. november 18. 16:51
Nyilván már készülnek a Jávorok, Niedermüllerek a gáncsolásra.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!