Ennek következményeként sokkal nagyobb hangsúlyt kap a két tömb viszonya, amelyen – hasonlóan a mi világunk '60-as éveihez – érződik a feszült viszony és a hidegháborús hangulat. A japán oldalon San Franciscót láthatjuk, a dimbes-dombos utcák tökéletes hátteret biztosítanak egy ázsiai városképnek. A német tömbben pedig New York kap központi szerepet, amelyet építészetileg áthat a nácik romanticizált megalomániája. Képileg mindkét város annyira hitelesnek hat, hogy nézőként is tökéletesen érződik: a készítők igyekeztek a lehető legrealistábban bemutatni, milyen egy jó „mi lett volna, ha”.
Hétköznapok szintjén tapintható diktatúra
A német blokk diktatúrája a hétköznapok szintjén is tapintható, a szomszédok kedélyes „Sieg heil!”-lel köszönnek egymásnak a hétvégi gyeplocsolás vagy kerti sütögetés során, az államhatalom pedig folyamatosan az ellenállásra vadászik. Mindent áthat az „aki nem velünk, ellenünk”-elv. A japán oldalon sem sokkal jobb a helyzet, ott is folyamatos a titkosrendőrség ténykedése, a zsidóüldözés; és az is ritka, hogy egy fehér ember az főbejáraton át közlekedhet. Ennek ellenére az ottani diktatúra puhábbnak érződik, mert a japánok keresik a kapcsolatot a gajdzsinokkal a kultúra területén. A Sziklás-hegység bemutatása sem teljesen hihetetlen, tényleges állam híján ugyanis visszatér a western-hangulat. Az aprócska és szegényes városokat kiskirálykodó seriffek tartják a kezükben, pénz híján pedig senki ne csodálkozzon, ha nem látják szívesen.
A cselekmény szintjén a világ kibővítése azt hozta maga után, hogy kapunk egy remekbeszabott kémtörténetet. A két oldal hidegháborús helyzete ugyanis olyannyira fokozódik, hogy kenyér-, vagy még inkább tengelytörésre kerülhet sor. Adolf Hitler haldoklik, így a belső stabilitást megőrzendő a keselyűk már sorban állnak átvenni a helyét – ők pedig mind háborút akarnak Japánnal. Ehhez képest a japánok tudják, hogy egy ilyen háborút nem nyerhetnek meg, ezért mindent megtesznek azért, hogy megakadályozzák a kitörését. Mindeközben főszereplőink a zsidó származású Frank; barátnője, Juliana; valamint a náciknak és az ellenállásnak egyszerre dolgozó Joe pedig filmtekercseket hajkurásznak, amelyekről csak annyi derül ki, hogy egy másik valóságban a szövetségesek nyerték meg a világháborút. A feszült helyzet ellenére mellékesen mindkét oldal őket üldözi.