„A tiltakozások közepette, turulka pajtás egészen tragikus módon, rossz ütemérzékkel, az 1944-es magyar zsidó áldozatok emlékére hivatkozva, konkrétan lebaszta a keddi demonstrálókat, bocsánat, »performereket«, azok felháborodását »csimm-bumm cirkusznak«, az újra előkerült sárga csillagot pedig a »porondmester cilinderérének« látta. Tökéletesen álságos, hogy ebben a kontextusban azokat az embereket ostorozta, fitogtatta rajtuk magosba szökött erkölcsi mércéjét, akik a felháborodás adta őszinte lendülettel megtették azt, amit turulka pajtás nem: kiálltak véleményükkel a közvélemény elé. És itt most hagyjuk, hogy amúgy politikailag egyetértünk-e a neonáci beszéd miatt tiltakozó demonstrálókkal.
(...)
Mert kétségünk ne legyen, hogy mi a szerző alapállása, megtudhatjuk ezt keddi ámokfutásának első posztjából, amelyben – minő meglepetés – bravúros fordulattal, egy jóízű eszdéeszezés után (aki egy politikai pártra gondolna nekik mondom, hogy félmosollyal a szájszegletben és/vagy összekacsintással ez konzervatív körökben rejtett zsidózást jelent) a kettős identitásról fejti ki gondolatait. A végeredmény nem meglepő: a szerző magát a jobbikosok és a liberálisok közé pozicionálja, sőt a kettős állampolgárság kapcsán még egy doktorandusz cseh kislányt is oktatni vélt, annyira előttem van az az önelégült konzervatív fej, jaj. Semjén Zsolt neokonzervatív hangja ravasz módon összemossa az állampolgárságot az identitással, hiba. Ha valakinek roma vagy palesztin identitása is van, akkor honnan kapjon roma, palesztin, stb állampolgárságot, állam nélkül? Ugye.
Olvashat egy szlovákiai vagy romániai magyar reggeli kávéja mellé Subbát vagy hogyvolt.blogot, hallgathat közben Tankcsapdát esetleg Bobakrome & Bobafettet, attól még számukra Szlovákia és Románia sokkal erősebb identitásképző, mint Magyarország, amelynek állampolgársága semmit nem jelent számára. Turul pajtás téved, kettős identitás nem a liberálisokat, hanem a nacionalistákat szokta zavarni és ezzel önmagát is leleplezi, mivel képtelen a nemzetállami logikából kilépni. Abban részben igaza van, hogy egy kassai magyarra hathat a szlovákiai és a magyarországi közeg, de ebből nem feltétlenül következik, hogy »egyszerre legyen jó szlovák állampolgár és magyar«, sőt. A cseh kislány ostoba kérdésed miatt fagyott le, turulka.”