Az ügyfélélmény-menedzsment megoldást kínál egy vállaltok számára. Segítségével végig követhetik, átláthatják és rendszerezhetik a vevők és a vállalkozások közötti interakciókat az egész vásárlói életciklus időtartama alatt. A jobb vásárlói élmények eléréséhez azonban szükséges, hogy a különböző ügyfélkörrel rendelkező részlegek automatizált betekintést kaphassanak a vevővel lefolytatott kommunikációba. Ennek hiánya jelentős problémát jelenthet az üzleti élet szereplőinek a bevételnövelés és a vásárlói hűség terén.
A probléma forrása, hogy sok, a piacon elérhető társalgási intelligencia megoldás ugyan konkrét betekintést nyújt, de nem felel meg a vásárlók elvárásainak, valamint a kizárólag múltbéli adatokra támaszkodik, ahelyett, hogy az azonnali reakciókra helyezné a hangsúlyt. Márpedig a vásárlókkal történő kommunikáció során erre elég gyakran szükség lenne.
Így jutunk arra a következtetésre, hogy fontos a mesterséges intelligencia (MI) által vezérelt interakció-elemzések bevezetése.
Részlegek fejlesztése
A cégek különféle részlegein, mint amilyen az értékesítés, a marketing, a termékmenedzsment, az ügyfélszolgálat vagy a professzionális szolgáltatások, számtalan kommunikációs helyzet alakul ki a vevőkkel. Épp emiatt a folyamatos kapcsolattartás miatt lenne számukra előnyös, ha a hívások, üzenetek és az elektronikus levelezés vagy a videóhívások során MI rendszereket alkalmaznának. Általuk gyorsabban és hatékonyabban tudnák vizsgálni a beszélgetések során használt szavakat, kifejezéseket, megjelenő érzelmeket, mélyebben át tudnák látni a témát. Ugyanis ezen adatok hagyományos úton való kinyerése a strukturálatlan adatbázisokból elég költséges és időigényes feladat.
Az MI segítségével a kulcsszavak és érzelmek gyorsabban kiszűrhetők, így nem kell ezek után kutatva az egész telefonhívást újra és újra végighallgatni.
A kommunikációs helyzetek elemzése megfelelő eszközt jelent a jobb döntések meghozatalához, a leszűrt tapasztalatokkal lehetővé válik a bevételek és a vásárlói elégedettség növelése és a működési költségek csökkentése, miközben biztosítja, hogy az alkalmazottak megfelelnek a vállalat, az iparág és a kormány által előírtaknak.