Olyan lázadás volt Amerikában, ami mindenki életét meg fogja változtatni
Így vagy úgy, de sikerült újra olyan helyzetbe hozni magunkat, hogy alkalmazkodnunk kell. Varga Mátyás Zsolt írása.
Minden értékesítéssel foglalkozó vállalkozás éltetői a vásárlók, ezért fontos az állandó kapcsolattartás. Általa mindig aktuális visszajelzést kaphatnak termékeikről és a vásárlói magatartásáról, elégedettségéről.
Az ügyfélélmény-menedzsment megoldást kínál egy vállaltok számára. Segítségével végig követhetik, átláthatják és rendszerezhetik a vevők és a vállalkozások közötti interakciókat az egész vásárlói életciklus időtartama alatt. A jobb vásárlói élmények eléréséhez azonban szükséges, hogy a különböző ügyfélkörrel rendelkező részlegek automatizált betekintést kaphassanak a vevővel lefolytatott kommunikációba. Ennek hiánya jelentős problémát jelenthet az üzleti élet szereplőinek a bevételnövelés és a vásárlói hűség terén.
A probléma forrása, hogy sok, a piacon elérhető társalgási intelligencia megoldás ugyan konkrét betekintést nyújt, de nem felel meg a vásárlók elvárásainak, valamint a kizárólag múltbéli adatokra támaszkodik, ahelyett, hogy az azonnali reakciókra helyezné a hangsúlyt. Márpedig a vásárlókkal történő kommunikáció során erre elég gyakran szükség lenne.
Így jutunk arra a következtetésre, hogy fontos a mesterséges intelligencia (MI) által vezérelt interakció-elemzések bevezetése.
Részlegek fejlesztése
A cégek különféle részlegein, mint amilyen az értékesítés, a marketing, a termékmenedzsment, az ügyfélszolgálat vagy a professzionális szolgáltatások, számtalan kommunikációs helyzet alakul ki a vevőkkel. Épp emiatt a folyamatos kapcsolattartás miatt lenne számukra előnyös, ha a hívások, üzenetek és az elektronikus levelezés vagy a videóhívások során MI rendszereket alkalmaznának. Általuk gyorsabban és hatékonyabban tudnák vizsgálni a beszélgetések során használt szavakat, kifejezéseket, megjelenő érzelmeket, mélyebben át tudnák látni a témát. Ugyanis ezen adatok hagyományos úton való kinyerése a strukturálatlan adatbázisokból elég költséges és időigényes feladat.
Az MI segítségével a kulcsszavak és érzelmek gyorsabban kiszűrhetők, így nem kell ezek után kutatva az egész telefonhívást újra és újra végighallgatni.
A kommunikációs helyzetek elemzése megfelelő eszközt jelent a jobb döntések meghozatalához, a leszűrt tapasztalatokkal lehetővé válik a bevételek és a vásárlói elégedettség növelése és a működési költségek csökkentése, miközben biztosítja, hogy az alkalmazottak megfelelnek a vállalat, az iparág és a kormány által előírtaknak.
Területekre lebontva
Számos fontos terület van egy vállalkozáson belül, amely komoly szerepet játszik a vásárlói beszélgetésekből származó tapasztalatok jobb megértésének és az ebből levonható következtetések feldolgozásában, ezzel elkerülve a veszteségeket. Az alábbiakban megmutatunk néhány tipikus példát, ahol felhasználják ezeket az ismereteket:
Ügyfélszolgálat
Egy nagyon fontos felhasználási terület a call centerbe beérkező hívások szelektálása, aszerint, hogy melyek tartoznak az ügyfélszolgálat ügyköreihez. Segítségével lerövidíthető a hívás ideje, minek következtében annak díja is csökken, ez pedig növeli a hívó fél elégedettségét. Továbbá a vásárló érzékenységének felismerése és értékelése elősegítheti a nagyobb kavarodások elkerülését, így egy pozitívabb hangulatú beszélgetés folytatható le. Végül pedig könnyen felismerhetővé válnak a legtöbb időt igénylő esetek, melyekre felkészülve hatékonyabban vezethető le a beszélgetés menete, ami javítja a munkavégzés sebességét.
Marketing és értékesítés
Az értékesítéshez kötött hívások során a kulcsszavak és kifejezések gyors azonosítása sokkal jobb eredményt hozhat magával. Az ügyfelek kérdéseire adott minőségi válasz érzelmi szinten egy fontos tényező, ami szintén hozzájárul a hatékonysághoz és a sikerhez. Továbbá a közösségi média platformjai is fontos szerepet játszanak az ismeretek felhasználása során. Általuk ugyanis lehetséges meghatározni a vállalkozás nevével és termékeivel kapcsolatba hozható megjelenések gyakoriságát és a hozzájuk fűződő érzéseket, véleményeket.
Digitális élmény menedzsment
Ennek a területnek a teljesítménye 100 százalékig az adatoktól és az interakció-elemzésektől függ. Előnyt jelenthet a vásárlók által preferált csatornák megértése a termékek és szolgáltatások kapcsán. Lényeges fölényt adhat a legmagasabb érzelmi intelligencia-pontszámmal rendelkező konkrét érintkezési pontok meghatározása, majd az azokhoz való alkalmazkodás. Végül pedig meg kell említeni, hogy lehetővé válik a nagyobb pénzösszeggel rendelkező vásárlók azonosítása.
Termékmenedzsment
Az interakció-elemzések központi részévé válhatnak ezen terület fejlesztésének. Beazonosíthatóvá válnak a termékekre vonatkozó általánosan előforduló kérdések és igények. Előnyt jelenthet a közösségi média oldalakon és más weboldalakon közzétett említések nyomon követése, ezzel összetettebb képet kapva a versenyképességről. Továbbá a YouTube videók és a kommentek, amelyek tartalmaznak termékre és szolgáltatásra utaló véleményeket szintén fontos információkat hordoznak. Általuk formálható válik az üzleti modell.
Alkalmazkodás
Egy újabb kritikus pontot érintünk, amikor a szabályokhoz való alkalmazkodásról beszélünk egy vállalat életében. A kommunikáció-elemzések ebben is segítséget nyújtanak, hiszen általuk könnyebben észrevehetők a hívások és írott üzenetek során a tiltott, kifogásolható kifejezések és a személyazonosításra alkalmas információk. További előny kovácsolható a csalásra vagy más bűncselekményre utaló szavak észleléséből. Végül pedig ez a felhasználási eset elősegítheti, hogy minden szerződés tartalmazza a szükséges elemeket.
A cikk szerzője Szecsődi Ramóna.