Egy nagyon fontos felhasználási terület a call centerbe beérkező hívások szelektálása, aszerint, hogy melyek tartoznak az ügyfélszolgálat ügyköreihez. Segítségével lerövidíthető a hívás ideje, minek következtében annak díja is csökken, ez pedig növeli a hívó fél elégedettségét. Továbbá a vásárló érzékenységének felismerése és értékelése elősegítheti a nagyobb kavarodások elkerülését, így egy pozitívabb hangulatú beszélgetés folytatható le. Végül pedig könnyen felismerhetővé válnak a legtöbb időt igénylő esetek, melyekre felkészülve hatékonyabban vezethető le a beszélgetés menete, ami javítja a munkavégzés sebességét.
Marketing és értékesítés
Az értékesítéshez kötött hívások során a kulcsszavak és kifejezések gyors azonosítása sokkal jobb eredményt hozhat magával. Az ügyfelek kérdéseire adott minőségi válasz érzelmi szinten egy fontos tényező, ami szintén hozzájárul a hatékonysághoz és a sikerhez. Továbbá a közösségi média platformjai is fontos szerepet játszanak az ismeretek felhasználása során. Általuk ugyanis lehetséges meghatározni a vállalkozás nevével és termékeivel kapcsolatba hozható megjelenések gyakoriságát és a hozzájuk fűződő érzéseket, véleményeket.
Digitális élmény menedzsment
Ennek a területnek a teljesítménye 100 százalékig az adatoktól és az interakció-elemzésektől függ. Előnyt jelenthet a vásárlók által preferált csatornák megértése a termékek és szolgáltatások kapcsán. Lényeges fölényt adhat a legmagasabb érzelmi intelligencia-pontszámmal rendelkező konkrét érintkezési pontok meghatározása, majd az azokhoz való alkalmazkodás. Végül pedig meg kell említeni, hogy lehetővé válik a nagyobb pénzösszeggel rendelkező vásárlók azonosítása.