Vendéglátás: a személyre szabás lehet a kivezető út a válságból

2021. május 01. 10:50

Az egyre növekvő oltakozási számadatok, arányosak azzal, hogy az utazási korlátozások is enyhülnek szerte a világon. Nyilvánvaló, hogy a szállodák iránti kereslet majdnem olyan gyorsan fog visszatérni, mint egy évvel ezelőtt.

2021. május 01. 10:50
null

Már a korai foglalási számokból is jól látszik, hogy az emberekben az utazás és az új élmények iránti vágy nagyon erős. Ez egyértelmű lehetőséget kínál a szállásadóknak a vendégek visszaszerzésére. Azonban az érkező vendégek egy éve várnak a felszabadulásra, ezért magasak az elvárások az élményt illetően. A szállásadókra nagy súly nehezedik, a közönség a legjobbat keresi, és a lehető legmagasabb minőséget kell nyújtaniuk. A vendégek fokozottan érzékenyek lesznek a tisztaságra és a kivételes ügyfélszolgálatra. Emlékeznek a koronavírus-járvány előtti legjobb tapasztalataikra, és új utazásokra számítanak, amelyek megfelelnek vagy meghaladják ezeket az elvárásokat.

Ugyanakkor kétségtelenül maradnak olyan COVID-óvintézkedések, amelyek kissé elkeserítővé teszik a szállodában való tartózkodást. A szállásadóknak ezeket a kellemetlenségeket meg kell tanulnia kezelni, és más lehetőségekkel kompenzálni a vendégek felé. A szállodatulajdonosok a technológiára és az automatizálásra támaszkodhatnak a hiányosságok pótlására.

A megoldás a személyre szabásban és a jobb vendégkapcsolatok kiépítésében leledzik.

Már a foglalás előtt arra kell törekedni, hogy a vendég személyre szabva találja meg a számára tökéletes szolgáltatást. Ehhez az összes platformon kínált lehetőséget és csatornát érdemes áttekinteni és aktualizálni, hogy a potenciális ügyfeleket azonnali foglalásra csábítsa.

A foglalást követően a szállásadóknak érdemes azonnal kapcsolatba lépni a vendéggel, hogy tudják, mire számíthatnak érkezéskor, különös tekintettel az esetleges új eljárásokra. Ez kétségtelenül könnyebb, ha egy vendég direkt megkereséssel lép kapcsolatba a szolgáltatóval. De abban az esetben is javasolt a megkeresés, ha egy vendég harmadik félen keresztül foglal, akkor rajta keresztül egy megerősítő és üdvözlő e-maillel léphetnek kapcsolatba, majd további információkat kérhetnek a vendégtől, a személyre szabhatóság és az igényes kommunikáció érdekében. A megfelelően integrált rendszerek meglétével ezek a műveletek automatizálhatók.
Érkezéskor minden olyan helyzetben, amely figyelembe veszi a vendég preferenciáit, nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a látogató megbecsülve érezze magát. A tartózkodás utáni személyre szabott kommunikáció növeli az értékelési pontszámokat. 

A személyre szabás akkor működik a legjobban, ha a márkák vagy a szállodai kollekciók képesek központosítani vendégprofiljaikat. Így, ha egy vendég ugyanazon márkacsaládhoz tartozó ingatlanhoz tér vissza, akkor elérhetők a profiladatok, és az élmény testre szabható.

A fenti intézkedések mindegyike némi technológiai beruházást igényel. Például a CRM – adat és feladatkezelő szoftverek lehetővé teszik a szállodák számára a profiladatok konszolidálását, és helyet biztosítanak ezeknek a részleteknek a kiértékelésére. A CRM technológia már nem csak szegmentálási eszköz. Ahhoz, hogy ezt hatékonyan ki lehessen aknázni, a CRM-nek jól kell beépülnie a többi technológiai lehetőségbe. 

Ha a szállodák felépülnek az alacsony keresleti periódusból, a lehető legrosszabb döntés, ha egy szálloda visszafogja azt a technológiát, amelyet a vendégeikkel való jobb kapcsolat érdekében használhat. Minden eddiginél fontosabb, hogy a szállodák képesek legyenek kommunikálni az általuk nyújtott értékekről.

A cikket írta Szalga Bogi.
 

Összesen 5 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
kérdés
2021. május 02. 16:08
Hát, ez egy fércmű.
DFK
2021. május 02. 16:08
Hát a hazai vendéglátási és turisztikiai ipart ismerve áremelés és színvonalcsökkenés lesz.
lazio154
2021. május 02. 16:08
Ez a vendéglátói személyreszabás nálam már vagy 30 éve müködik. Ha betérek a kedvenc kocsmámba, a csapos szó nélkül már tölti is a 2 poharamat. Eddig még soha nem hibázta el a szolgáltatást. De megfigyelésem szerint sokan vagyunk így.
kortárs
2021. május 02. 12:12
A hö vendéglátás mindig is így működött. Dehát újszölöttnek minden vicc új avagy túl sok az egyetem, azokon túl sok az okosdi, akiknek túl sokat kell publikálniuk. Jobb esetben lerágott igazságokat szajkóznak, rosszabb esetben valami marxista jólhangzó faxságot.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!