az én és az én Teremtőm közé bekerül egy gát. A bűn, a tagadás, a gyalázat, a bosszú.
A Hamletre fordítva: az ember hogyan küzdjön meg a bosszújával? Hogyan küzdjek meg az apám emlékével, ha megjelenik és elmondja, hogy milyen galádság történt vele? És ha én szeretem az apámat, de azt mondja, bosszuld meg a halálomat, akkor én mit tegyek? Lenni vagy nem lenni? Ez itt a kérdés. Akkor nemesb-e a lélek, ha tűri balsorsa minden nyűgét s nyilait, vagy ha kiszáll a tenger fájdalma ellen, s fegyvert ragadva véget vet neki? Akkor nemesb-e a lélek… Nem a korpusz, nem a test, hanem a lélek. Csodálatos alapfilozófiai és morális ereje van ennek a drámának.
Haumann Máté alakítja a dán királyfit. Miért mellette döntött?
Sokat gondolkoztam, hogy fiatalabb színész játssza-e Hamletet. Ha megnézzük a színház- és filmtörténelem nagy Hamletjeit, mind érett színészek voltak. Egy fiatal színész talán még nincs felvértezve azzal a szellemi, lelki, testi erővel, amit ez a szerep igényel. Hamletet játszani isteni ajándék, és ezt Máté is így fogja fel.