Ezért is nagyon örvendetes, hogy a Radnóti Színház decemberben ősbemutatóként, Rusznyák Gábor rendezésében színre vitte Szálinger Balázs Kályha Kati című, a Térey-ösztöndíjnak köszönhetően megszületett drámáját. Amely ugyan nem konkrétan Trianonról beszél, de az első világháború végének kimerevített pillanataként
nem hagy kétséget a hamarosan bekövetkező, végső összeomlás felől.
A helyszín Nagybánya, egész pontosan a város Kispiac téren lévő, Szálinger alapos előzetes kutatásai szerint egykor valóban létezett kocsmája. Az özvegy Kati (Kováts Adél) vezette intézmény persze nem csupán egy egyszerű ivó, hanem már-már szakrális, isteni és emberi törvényeken kívüli hely, találkozópontja megannyi számkivetett, magányos léleknek, akik „a vihar előtti bénultságban és kiszolgáltatottságban, különböző módon, de ugyanazt próbálják elérni: túlélni a körülöttük épp kifordulni készülő világot”.