Az Eltűnő ingerek című, Trafóban játszott előadás ezzel megy szembe: könyörtelenül, szinte fullasztóan tolja az arcunkba a halált – úgy, hogy éppen csak túléljük. Pass Andrea saját apjának huszonévvel ezelőtti elvesztését örökíti meg a darabban, ami lényegében egy haldokló ember fejében, szűk környezetében játszódik.
„A darabban is ábrázolt »pillangó daganatnál« az történik, hogy a tumor terjeszkedik az agyban, és a különböző ingerközpontokat egymás után kapcsolja le. Apukámnál is ez volt. Nála az utolsó napjaiban a zene hozott elő erős érzelmeket, ezért az előadásban is a zene domináns, végigkíséri a darabot, nemcsak zenei betétekkel, hanem az Endrének a fejében megjelenő különböző zajokkal is” – magyarázza darabját egy interjúban Pass Andrea.
A néhány szereplővel dolgozó előadásban egy apa és férj váratlan, túl korai elvesztését, az addig vezető rövid folyamatot láthatjuk. Kihangosítják az értetlen kórházba járást, a bizonytalanságot, hogy mi lesz, és a szavakkal nem megfogható tragédiát, mikor bizonyossá válik, mi következik.
Aztán csak állunk (ülünk), és várjuk a halált.
A várakozásban pedig helyet kap a fájdalom, a sajnálat, az önvád, a makacsság, a türelmetlenség, az empátia, az önzőség, a bűntudat, a reménytelenség, a hit, a lemondás és megannyi más érzelem.