Nagyon nagy különbség van – és ne értsék félre, mert nem kívánom a dolgot lebutítani – a kerek, meleg, mádi aromavilág és a szikár, egyenes, karakteres savú tállyai ízvilág között. A valóságban ezek a borvidék két karakteres arcát jelentik, remekül kiegészítik egymást. Meg kell ismertetnünk a fogyasztókkal ezt a tállyai ízvilágot, hiszen az időjárás változásával veszni látszik. Azt látjuk ugyanis, hogy a nyári, hektikus időjárással a savképünk nagyon átalakult.
Hát még a mádiaké!
Pláne. Érthető, miért vesznek egyre többen szőlőt Tállyán. Beismerték, hogy mégiscsak mennyire helyén van a település. Nagy remények elé nézünk itt. Ezért fontos a saját egyéniségünk megmutatása és megőrzése – ez azonban egyelőre nem mindenkinél sikerül. Még mindig azt látom, hogy a Tállyáról kikerülő borok nem a helyi ízvilágot akarják megmutatni, hanem a már köztudatban lévő aromákra próbálnak csúnyán fogalmazva hajazni. Talán mondhatom, hogy mi elég régóta ráleltünk arra, hogy milyen egyéniségünk van, ezt igazolja a 2006-os Furmintunk is. Remélem, elérünk oda, hogy ezt a fogyasztók is értékelik.
Van az a vita, hogy termőhelyre vagy fajtára építsük-e a bormarketinget: furmint vagy Tokaj, hangzik a kérdés. Hogyan látja ezt egy a fajtával dolgozó tokaji borász?
Tokaj nagysága a fajta és a termőhely egymásra találásában rejlik. Nem vagyok marketinges, nem tudom megítélni, hogy fel lehet-e építeni egy fajtára a borvidék marketingjét. Ha az osztrák példából indulunk ki, nyilván fel lehet.