Az utazási szektor következő nagy változása az adatok és a fogyasztó mélyebb ismerete által vezérelt személyesebb utazási élmény lehet (legalábbis a szolgáltató szerint). Az ügynökségek közvetlenebb interakciókat folytatnak ügyfeleikkel, keresési előzményeikre, preferenciáikra és online tevékenységükre alapozva állnak elő javaslatokkal. Ezt előmozdítandó, az Expedia az online átélést drasztikusan javító mintázatokat azonosító hatalmas hálózatot épít, Utazási Gráfnak nevezett csomópontokkal. Később speciális előrejelző-foglaló algoritmusok is támogatják majd munkájukat.
Közelebb hoz egymáshoz a virtuális valóság
Az úticél kiválasztásánál és utazás közben egyaránt óriási lehetőséget látnak a virtuálisvalóság-headsetekben. Könyvek lapozgatása helyett már ma is a különféle médiumok határozzák meg az úticél-választást, az 1980 és 2000 között született Y vagy millenniumi generáció 42 százalékának nyaralási terveit most is a közösségi médiában posztolt fényképek befolyásolják, 60 százalékuk szerint pedig egy ország autentikus kultúrájának átélése a legfontosabb motiváció. Egyelőre Facebook-, Instagram- és YouTube-tartalmak dominálnak, de a kiterjesztett valósággal (AR), valamint – még inkább – az Oculus Rifttel, azonos árkategóriájú „társaival” és más, olcsóbb VR-megoldásokkal, például a Google Cardboarddal tovább bővül a potenciál, immerzívebb lesz tervezés, történetmesélés, majdnem biztosra mehetünk – a repülőtől a tengerpartig előre átéljük az utazást, több opciót tesztelhetünk, és végül eldöntjük, melyiket választjuk.