Miért éppen borászat?
A szimulációban a Turul borászatot kell menedzselnünk, ez Csíkszentmihályi professzor találmánya. Ő olyan helyszínt akart, hogy a vezetők ne tudjanak a már megszokott szervezeti sémákban és megoldásokban gondolkodni, hogy igazi komoly nóvumot és kihívást kapjanak. Mellesleg az első kaliforniai borászatot egy kalandos életű honfitársunk
Haraszthy Ágoston alapította a Sonoma völgyében a XIX. század végén. A játékban nyolc embert kell irányítanunk, ők egy kortárs borászat archetipikus szereplőit alakítják, a saját személyes ellentéteikkel, konfliktusaikkal és mikro-történetükkel. Van felettesünk is, ez a borászat tulajdonosa, aki időnként keményen bele is szól a „munkánkba". A kihívás nagy, hiszen csapatjátékosnak is kell lenni, de közben a tulajdonos elvárásainak is meg kell felelni (két malom között őrlődünk folyamatosan).
Nem véletlen, hogy sikeresen csak az tudja teljesíteni, aki rendelkezik valamiféle szervezeti tapasztalattal, ennek hiányában a virtuális karakterek könnyedén megvezetik az embert. Vagyis ha nincs menedzseri múltunk, ha nem ismerjük egy hierarchián alapuló vállalat működését elveszünk a szimuláció csapdáiban. A FLIGBY tehát egy interaktív videojáték, ahol a személyiségünket kell hoznunk mindig, figyelni kell éppen kivel beszélünk és mit mondunk és kinek, mikor és hogyan. A döntéseinket egy algoritmus fordítja le a 29 mért kompetencia értékelésére folyamatosan (erről visszajelzést is kapunk egy grafikonon). A játékot 7,5 óra alatt végig lehet vinni, gyakorlatilag olyan ez, mintha egy komoly pszichológiai profilozó személyiségtesztet végeznénk hasonló idő alatt, csak itt a játékon és az interaktivitáson van a hangsúly.