„Gergő, ne már egy fideszest rakj oda” – Baranyi Krisztina Karácsony Gergelynek
Ferencváros polgármestere és fővárosi önkormányzati képviselő nem szeretne fideszes főpolgármester-helyettest, ezért beleállt Vitézy Dávidba.
Zala megye helyközi és Keszthely helyi buszai csatlakoznak a MÁV vonataihoz a frissen átadott keszthelyi buszállomáson. Az állomást Vitézy Dávid miniszteri biztos, Dávid Ilona MÁV-vezető, Papp László helyi Volán-igazgató és Manninger Jenő országgyűlési képviselő adta át.
Átadták az új keszthelyi buszállomást, amely összeköti Zala megye helyközi és Keszthely helyi buszait a MÁV vonataival. A korábbi csupasz betonfelületen információszolgálatnak és utasvárónak otthont adó utasforgalmi létesítményt, fedett esővárókat, kerékpárkölcsönzőt, taxidrosztot, a vasút- és hajóállomásokhoz vezető gyalogjárdát építettek.
A keszthelyi autóbusz-állomás korszerűsítése és a térség helyközi közösségi közlekedési szolgáltatásainak összehangolása követendő mintául szolgálhat az országban létesülő további intermodális csomópontok fejlesztéséhez Debrecentől Szombathelyig – mondta el Vitézy Dávid miniszteri biztos szerdán Keszthelyen.
A 654 millió forint összértékű teljes projektben mintegy 115 helyszínen valósult meg fejlesztés Keszthelyen túl a zalakarosi kistérség 19 településén és Nagykanizsán. Egyebek mellett autóbuszöblöket és fordulókat korszerűsítettek, ütemes és a csatlakozásoknál összehangolt vasúti és autóbusz-menetrendet alakítottak ki, 133 járművet GPS-szel szereltek fel, amelynek adatai alapján dinamikus felületű utastájékoztató rendszer is üzemel.
Vitézy Dávid az ünnepélyes projektzárón kifejtette: „A kormányzat a következő években 1000 milliárd forintot fordít vasútfejlesztésre. A Székesfehérvárig már megtörtént, Zamárdiig jelenleg zajló és jövőre Balatonszentgyörgyig folytatódó átfogó pályarekonstrukcióknak köszönhetően 45 perccel rövidül a menetidő Keszthelyig. A vasúti korszerűsítést hasznosan egészíti ki a ráhordó regionális és távolsági buszforgalom megvalósult összehangolása.”
A miniszteri biztos hozzátette: „Kiemelt cél, hogy a bevált helyi gyakorlatok kiterjesztése mellett egységes buszos és vasúti menetrendi kereső és fizetési rendszer jöjjön létre az egész országban a közösségi közlekedés versenyképességének növelése, az utasok színvonalasabb kiszolgálása érdekében.”