Magyarországért rohannak segítségért az unióból, ha a vasút kerül szóba

2025. december 15. 21:22

A szerelvények információk szerint, 2028 második felében állhatnak forgalomba.

2025. december 15. 21:22
null

A Magyar Vagon a szlovén vasúttársaságnak gyárthat vasúti szerelvényeket, miután hétfőn aláírták az erről szóló szerződést a szomszédos ország fővárosában, Ljubljanában – közölte a társaság hétfőn az MTI-vel.

A kiírás értelmében 5 Intecity szerelvényt szállíthatnak a szomszédos országba, ezek mindegyike 4 kocsiból áll. 

A szerződéskötést követően 2 év jótállást, valamint a teljes jótállási időszak alatt 95 százalékos rendelkezésre állást biztosító pótalkatrész-ellátást vállaltak a közlemény szerint. A szerelvények 2028 második felében állhatnak forgalomba – írták.

Miközben Ön ezt olvassa, valaki máshol már kattintott erre:

Hoppá: Von der Leyen véletlenül elkotyogta bukásának pontos idejét

Hoppá: Von der Leyen véletlenül elkotyogta bukásának pontos idejét
Tovább a cikkhezchevron

Az uniós közbeszerzési tendert a szlovén vasút személyszállítási üzletága jelentette meg. A Magyar Vagonnak a versenyben előnyt jelentett, hogy alkalmazkodott a speciális műszaki elvárásokhoz és a kiíró igényeihez. Ludvig László vezérigazgató a megbízás elnyerését azért tartja különösen fontosnak, mert ezzel a magyar fejlesztésű IC+ kocsik először jutnak el külföldi piacra. A MÁV részére korábban már gyártottak 92 hasonlót, de a Szlovéniába kerülő szerelvényeket eltérő berendezéssel és belső kialakításokkal készítik.

Honlapja szerint a vasúti járműgyártó, javító és karbantartó vállalatcsoport a személyszállító kocsik mellett alkatrészgyártással és alkatrészjavítással, karbantartással és műszaki fejlesztésekkel is foglalkozik. 

Korábban Görögországgal 79, Egyiptommal 1350 vasúti kocsi elkészítéséről állapodtak meg.

Beszámolója szerint a társaság 2023-ban 44 milliárd forintot, 2024-ben 46 milliárd forintot meghaladó bevétellel zárt. Az exportértékesítés közben 503 millió forintról 674 millió forintra nőtt, a 2023-as 50 milliós nyereség után viszont tavaly 8,3 milliárd forint veszteségük volt.

(MTI)

Nyitóképünk illusztráció. Forrása: MTI Fotó: KKM / Burger Zsolt

 

 

 

Összesen 5 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
cint04
2025. december 16. 06:02
"Intecity" Van ilyen?? Nem véletlen InteR? Egészen elképesztő, mennyi a hiba a cikkekben. Nézessétek már át a chatGPT-vel publikálás előtt!
Válasz erre
0
0
bunko-jobbos
2025. december 15. 23:37
Olvastam már ezt a hírt az Indexen, és gondoltam, hogy erről lesz szó. Szégyelld maga, Mandiner. Ez az alja az újságírásnak. Köpedelem. Pedig siker ez, hogy a sok köcsög libsi áltál lefikázott magyar gyártású és tervezésű vagonokat, báe nem sokat, de exportálni lehetett. Rohadjatok meg. Ahogy elnézem a cikkek olvasási számait, nemsokára lehúzzátok a rolót. Sikerült tönkre tenni a Mandit nektek pár év alatt. Gratulálok.
Válasz erre
0
1
T. Péter
2025. december 15. 23:09
Nehogy megemlítsétek valahogyan véletlenül, hogy Habony és Hernádi magyarvagonos kalandján mennyit vesztett Magyarország...
Válasz erre
0
2
nemecsek-3
2025. december 15. 21:52
"Magyarországért rohannak segítségért az unióból, ha a vasút ...." Mi a büdös francot firkászol hülye újságíró?? Ki rohan az únióból segítségért Magyarország-ért????) Nem igaz, hogy most már egy krva címet, egy darab egyszerű mondatot képtelenek vagytok értelmesen megfogalmazni
Válasz erre
3
2
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!