Itt a nagy bejelentés: ekkor indulhat a Budapest-Belgrád gyorsvonat

2025. november 27. 19:58

A tervek szerint a menetidő kevesebb mint három óra lenne a két főváros között.

2025. november 27. 19:58
null

Aleksandar Vučić szerb elnök egy szabadkai sajtóeseményen jelentette be, hogy a Budapest–Belgrád vasútvonal elkészültével 2 óra 45 percre rövidülhet a menetidő a két ország fővárosa között.

Nincs az az autó, amivel ennyi idő alatt meg lehetne tenni ezt a távolságot”

– fogalmazott a szerb államfő.

Miközben Ön ezt olvassa, valaki máshol már kattintott erre:

Itt a történet vége, Zelenszkijt kivezethetik: ez lehet a legfontosabb tulajdonsága Ukrajna új vezetőjének

Itt a történet vége, Zelenszkijt kivezethetik: ez lehet a legfontosabb tulajdonsága Ukrajna új vezetőjének
Tovább a cikkhezchevron

A Szabad Magyar Szó beszámolója szerint a szerb szakaszon október elején már elindult a személyszállítás Belgrád és Szabadka között. A fejlesztés körül ugyanakkor viták akadnak: az építésügyi felügyelőség több állomásépületet is életveszélyesnek minősített, köztük a szabadkai állomást is. Szintén kritikus pont az újvidéki vasútállomás, amely a munkálatok miatt hosszabb ideje nem fogad utasokat – írták.

A Portfolio összeállításában felidézte, a magyar oldalon hasonló időzítéssel számolnak. Októberben Csepreghy Nándor államtitkár úgy nyilatkozott, hogy a magyarországi szakasz novemberre készül el, a tehervonatok így már decemberben megindulhatnak, a személyszállítás pedig február-március között rajtolhat.

A cikkben emlékeztettek, hogy a Budapest–Belgrád vasútvonal Kína egyik zászlóshajó-projektje Európában: célja a Pireusz kikötőjén keresztül érkező áruk gyors továbbítása Közép-Európába, miközben a személyszállítás is jelentős mértékben felgyorsul.

Nyitókép: Ludovic MARIN / AFP

Ezt is ajánljuk a témában


Összesen 7 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
FeketeFehér
2025. november 27. 21:13
"massivement5 2025. november 27. 20:35 Egyébként sem emiatt épült elsősorban, hanem a kínai teherforgalom miatt" Nem a kínai teherforgalom miatt épült, hanem azért, hogy a kínai kivitelezőnek legyen igazolt EU-s projektje. Pireuszból amúgy az RFC7-es vasúti folyosón van kapcsolat Pireusztól Rostock/Hamburg/Bremhavenig. Amúgy is ez csak egy teljesen felesleges és pénznyelő vonal Budapest és Belgrád között. Azt a 800 milliárdot, amit ebbe beleöltek, sokkal értelmesebben is el lehetett volna költeni, de itt elsősorban a kínai érdekek játszottak, Orbán csak kiszolgálta a kínaiakat.
Válasz erre
0
0
massivement5
2025. november 27. 20:35
Soha nem lesz 3 óra, ehhez nagyobb sebesség kellene a magyar szakaszon. Egyébként sem emiatt épült elsősorban, hanem a kínai teherforgalom miatt.
Válasz erre
0
0
zsugabubus-2
2025. november 27. 20:25
Mennyit fog késni?
Válasz erre
1
0
Bambuci
2025. november 27. 20:16
Reméltem hogy a zagrab rijeka szakasz hamarabb épül meg. Az is ki van jelölve. Ami késik reméljük nem múlik.
Válasz erre
0
1
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!