Itt a nagy bejelentés: ekkor indulhat a Budapest-Belgrád gyorsvonat

2025. november 27. 19:58

A tervek szerint a menetidő kevesebb mint három óra lenne a két főváros között.

2025. november 27. 19:58
null

Aleksandar Vučić szerb elnök egy szabadkai sajtóeseményen jelentette be, hogy a Budapest–Belgrád vasútvonal elkészültével 2 óra 45 percre rövidülhet a menetidő a két ország fővárosa között.

Nincs az az autó, amivel ennyi idő alatt meg lehetne tenni ezt a távolságot”

– fogalmazott a szerb államfő.

Miközben Ön ezt olvassa, valaki máshol már kattintott erre:

Von der Leyennek ez nagyon fájhat: mintha Orbán írta volna az amerikai mestertervet

Von der Leyennek ez nagyon fájhat: mintha Orbán írta volna az amerikai mestertervet
Tovább a cikkhezchevron

A Szabad Magyar Szó beszámolója szerint a szerb szakaszon október elején már elindult a személyszállítás Belgrád és Szabadka között. A fejlesztés körül ugyanakkor viták akadnak: az építésügyi felügyelőség több állomásépületet is életveszélyesnek minősített, köztük a szabadkai állomást is. Szintén kritikus pont az újvidéki vasútállomás, amely a munkálatok miatt hosszabb ideje nem fogad utasokat – írták.

A Portfolio összeállításában felidézte, a magyar oldalon hasonló időzítéssel számolnak. Októberben Csepreghy Nándor államtitkár úgy nyilatkozott, hogy a magyarországi szakasz novemberre készül el, a tehervonatok így már decemberben megindulhatnak, a személyszállítás pedig február-március között rajtolhat.

A cikkben emlékeztettek, hogy a Budapest–Belgrád vasútvonal Kína egyik zászlóshajó-projektje Európában: célja a Pireusz kikötőjén keresztül érkező áruk gyors továbbítása Közép-Európába, miközben a személyszállítás is jelentős mértékben felgyorsul.

Nyitókép: Ludovic MARIN / AFP

Ezt is ajánljuk a témában


Összesen 29 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
auditorium
2025. november 28. 14:13 Szerkesztve
De jò lenne ilyen gyorsvonat (de mèg egy Intercity vonat is megtennè) Budapest-Ljubjana-Trieszt között. Jelenleg 5 (öt) átszállással 2O óráig lehet utazni az alig 45O km-es távolságon... Három EU-tagországról van szó, nem Zambiáról vagy Burundiról.
Válasz erre
2
0
savrena
2025. november 28. 12:40
Emberek, ez az a vonal, ahol én a nyolcvanas években péntek délutánonként iskola után hazafelé utaztam. Soroksár környékén annyira lassan ment a vonat, hogy szeptemberben leszálltunk a vonat elején, szedtünk egy pár körtét a sínek melletti fákról, és még vissza tudtunk kapaszkodni a vonat végén. Különösebben veszélyes sem volt az alacsony sebesség miatt, és a körte miatt különben is megérte :-)
Válasz erre
0
0
Perczel Éva
2025. november 28. 08:11
Már látom, ahogy a Lánchíd gyilkos fővárosi ( fűvárosi) csődbajnok fődiktátor keresztbe fekszik a fővárost érintő szakaszon, és fájdalomdíjat követel a kormánytól.
Válasz erre
1
0
lazio154-5
2025. november 28. 07:24
Egy Övezet Egy Út / új Déli Selyemút/ program keretében épült ez a szakasz. A kínai rész már kész, a miénk félkész, az ezeket összekötő 5 országot is éríntő pályán egy kapavágás nem történt. A kínai gyárakhoz kellett volna itt anyagot hozni, de sebaj-építünk helyette Ferihegyen teherpályaudvart. A barátság minden pénzt megér?
Válasz erre
0
3
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!