Mindent átírhat a MÁV legújabb bejelentése

2025. november 10. 20:49

A Budapest–Belgrád vasútvonal nem fog megállni a magyar fővárosnál.

2025. november 10. 20:49
null

A Világgazdaság egy újabb látványos előrelépésről számolt be a Budapest és Belgrád közötti vasútvonal magyarországi szakaszán. A felújítás alatt álló „150-es vonal” Dunavarsány és Kunszentmiklós közötti szakaszán már próbaüzembe állították a nagy teljesítményű Gigant mozdonyokat, amelyek napokon át tesztelték a korszerűsített pályát.

A lap szerint ez a beruházás több mint egyszerű vonalfelújítás: a magyar oldalon 150 km-nél is hosszabb szakasz villamosított, kétvágányú, nagysebességű pályaként újul meg. A cél, hogy a fővárosból Szerbia irányába 

Miközben Ön ezt olvassa, valaki máshol már kattintott erre:

Áttörés: megvan az ősz győztese, Magyar Péter selyemzsinórt kapott – itt az új Mesterterv

Áttörés: megvan az ősz győztese, Magyar Péter selyemzsinórt kapott – itt az új Mesterterv
Tovább a cikkhezchevron

akár 160 km/órás sebességgel közlekedő vonatok indulhassanak el, míg a szerb szakaszon már 200 km/órával haladó szerelvények is várhatók. 

A projekt stratégiai jelentősége sem kérdőjelezhető meg: nem csupán Magyarország és Szerbia közlekedését gyorsítja fel, hanem a görögországi Pireuszból induló kínai áruforgalomnak is kulcsfontosságú logisztikai tengelyt nyújt a Balkánon keresztül Közép-Európába. 

Ezt is ajánljuk a témában

Mindezek alapján a magyar szakasz átadása immár közeli célnak tűnik – szakértők és hivatalos közlések 

egyaránt 2025 végi vagy 2026 eleji dátumról beszélnek. 

Az utazóközönség számára ez nem csupán papíron korszakváltást jelent: radikálisan rövidülhet a menetidő Budapest és Belgrád között, a teherforgalom pedig jelentősen hatékonyabb útvonalhoz jut – ami végső soron versenyelőny lehet Magyarország számára a régiós logisztikában.

A portálon kiemelik azt is: azon túlmenően, hogy a gigaberuházás a szerb és magyar fővárost is összeköti majd, alig több mint két és fél órás menetidővel, a MÁV és az osztrák állami vasút megállapodásának köszönhetően egészen Bécsig lehet majd utazni kényelmes és tervezhető átszállási idővel – erősítette meg a Világgazdaságnak a MÁV. A nagyjából 800 milliárd forintból, kínai hitel bevonásával megvalósuló vasútfejlesztési projekt országokat átszelő logisztikai folyosó, amely gazdasági, geopolitikai és közlekedési szempontból is jelentős.

Nyitókép: Facebook

Összesen 3 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
falusi22
2025. november 27. 22:59
Jó lenne az a lehetőség a Montenegrói tengerre is el lehetne jutni vagy akár az albán tenger partra is vonattal akkor a Horváthok feldughatják az Adriát illetve a nagy lehetőség a Lengyelország északi tenger kikötő várostól Olasz vagy Szlovén tenger kikötő város közötti gyors vasút talán erre jó lenne a V4-ek
Válasz erre
0
1
akitiosz
2025. november 11. 02:04
Újabb rettentő gagyi hoppá cikk. :-(
Válasz erre
1
1
5m007h 0p3ra70r
2025. november 10. 21:13
» Mindent átírhat a MÁV legújabb bejelentése« A szomszédban van egy üres telek, azt a nevemre lesz szíves!
Válasz erre
3
1
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!