Emellett a bűnözéssel igen erősen összekapcsolható kábítószer-fogyasztást sem mutathatták a filmekben.
A meztelenséget már korábban is erősen szabályozták a filmekben, de a Hays-kódex idején a fedetlen bőrnek még csak a gondolatát sem lehetett megjeleníteni. Ez leginkább a meztelen testek sziluettjeire vonatkozott. A három másodpercet meghaladó csókolózás öncélú pornográfiának minősült, ráadásul óvatosságból szinte az összes alkotásban külön ágyban aludt a férj és a feleség.
Tiltottak bármilyen szexuális perverzióra való utalást, a faji keveredést, a prostitúciót, sőt a káromkodást is. Kitiltották a filmvászonról a vallás minden negatív ábrázolását. A papokat, lelkészeket, apácákat és általában az egyházi személyeket tiszteletreméltónak kellett ábrázolni.
A cenzúragyűjtemény létrejöttének azonban gazdasági és társadalmi okai is voltak.
Az 1920-as évek második felében a hangosfilmre történő átállás jelentős tőkét igényelt, ezt a stúdiók többnyire banki kölcsönökből finanszírozták. A nagy gazdasági világválság következtében a filmipar egyre inkább kiszolgáltatottá vált a bankok irányába. Nem volt elképzelhetetlen az sem, hogy a cenzúrát támogató szervezetek által gerjesztett Hollywood-ellenes légkör, valamint az elfogadhatatlan erkölcsiségűnek ítélt filmek bojkottjai miatt a bankok nem fognak majd egy olyan iparba pénzt invesztálni, amelyet a központi szabályozás hiánya miatt bizonytalan légkör leng körül.