Mindemellett, ahogy a posztmodern filozófiai irányzatok szárnyra kaptak, természetes szövetségesre leltek a kritikai elméletekben, így a kritikai társadalomelmélet lelkesen átvette a „társdalami konstrukció” és annak „dekonstrukciója” fogalmát a posztmoderntől. Lényegében ez azt jelenti a posztmodern kritikus gondolkodó szemében, hogy az egyént korlátok közé szorító minden tényező szubjektív és elbontandó. Egy példa: ha azt tapasztaljuk Amerikában, hogy fekete fiatalok kisebb arányban jutnak be a vezető egyetemekre, akkor nem azt tekintik megoldásnak, hogy javítsuk számukra a középiskolai oktatás minőségét, hanem hogy az egyetemi felvételi rendszert úgy alakítsuk át (pontszámok, kvóták stb. révén) hogy a feketék a kívánt arányban jussanak be ezekbe az intézményekbe. A világkép alapvetően marxista gyökerei miatt gyakran hivatkoznak úgy a posztmodern és a kritikai elméletek összefonódására, mint neomarxizmusra. Amikor térségünkben a szlovén vagy a lengyel vezetők neomarxizmusról vagy kulturális marxizmusról beszélnek, ezt értik alatta. És erre gondolnak az amerikai Black Lives Matter mozgalom vezetői is, amikor „képzett marxistának” nevezik magukat.
Csöppet sem meglepő módon a kritikai elméletek szemében az olyan amerikai értékek, mint a versenyszellem, az individualizmus, vagy a sikerre való törekvés olyan dolgok, amelyek korlátokat állítanak egyesekkel szemben, hiszen az emberiséget győztesekre és vesztesekre, sikeresekre és elbukottakra osztják. El kell tehát ezeket a jelenségeket, értékeket, fogalmakat törölni. Az objektivitással az a baj, hogy ha feltételezzük egy objektív valóság létezését, az megköveteli, hogy az egyén szubjektív élettapasztalatait, igényeit és önmegvalósítási vágyát eme valóság korlátook közé szorítja. Ennél semmi sem bőszít fel jobban egy neomarxistát!
Az amerikai fehérekkel, különösen a férfiakkal pedig az a gond, hogy valóban ők építették fel Amerikát és valóban úgy, hogy az nekik feleljen meg - ezzel korlátokat emelve azok elé, akik nem tudnak (vagy akarnak) beilleszkedni ebbe a rendbe. Így az USA, alkotmányával, történelmével és társadalmi berendezkedésével együtt elbontandó. A patriarchális családmodell azért nem elfogadható, mert azok a gyermekek, akik hagyományos családokban nőnek fel, lényegesen jobb eséllyel indulnak az életben, mint azok, akik csonka családból származnak.
Ez a világkép szolgáltatja a Black Lives Matter mozgalom és az Antifa szélsőséges, sejtekre tagolt hálózatának szellemi táptalaját. De ebből táplálkoznak a radikális, harmadik hullámú feminizmus, valamint a queer- és transzszexuális mozgalmak is. De ide vezethető vissza az amerikai baloldal olyan szintű elvakult abortuszpártisága, amely teljesen egészséges és életképes gyermekek, erre jobb szó nincs, meggyilkolását védi.
Tartsanak velünk az elemzéssorozat következő részeiben, amint részeletesen megvizsgáljuk miként fertőzte meg a kulturális marxizmus az Egyesült Államok társadalmát!