Európában a leggyorsabb a városi tömegközlekedés

2019. augusztus 28. 19:26

A harminckét várost vizsgáló kutatás szerint Berlinben a leggyorsabb a tömegközlekedés, Budapest a 19. helyen végzett.

2019. augusztus 28. 19:26

Európa fővárosai uralják az Észak-Amerika, Ausztrália és Európa leggyorsabb városi tömegközlekedési hálózatait felvonultató ranglista tízes élmezőnyét – derült ki a Torinói Műszaki Egyetem kutatóinak vizsgálatából, amely szerint Budapest a 19. helyen áll a sorban. A dobogó legfelső fokán Berlin, a második helyen Párizs, a harmadikon Koppenhága áll. A német főváros tömegközlekedési hálózatában az utazási átlagsebesség 6,5 kilométer óránként, Párizsban ez 6,2, Koppenhágában 5,6, míg a sereghajtó Mexikóvárosban 2,4 kilométer óránként – írja a newsgroove.co.uk. A Royal Society Open Science című tudományos lapban közölt eredmények szerint a vizsgált 32 város közül a negyedik helyen Helsinki végzett, majd Athén, Prága és London következik a sorban. A tízes élmezőnyben csupán a nyolcadik helyen álló New York és a tizedik Melbourne „furakodott be” az európai fővárosok közé, a kilencedik helyen Madrid áll.

A kutatók három fő tényezőt vizsgáltak, amelyek mindegyikére kidolgoztak egy egyenletet. Az utazási átlagsebességen túl azt vizsgálták, hogy egy utazás alkalmával átlagosan hány emberrel találkozhat valaki, vagyis hogy mennyire zsúfoltak a tömegközlekedési eszközök. Ebben a tekintetben Párizs végzett az élen, majd New York és Madrid következik. Harmadik szempontként azt nézték, hogy egy utazással a lakosság mekkora hányada érhető el: itt Athén végzett az első, Berlin a második, Koppenhága a harmadik helyen.

A ranglista összeállításakor a kutatók figyelembe vették az olyan tényezőket is, mint a lakosság mérete, az átlagos utazási távolság, valamint a népességsűrűség.

(MTI)

nyitókép: pixabay

Összesen 10 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Akitlosz
2019. augusztus 29. 18:00
"az utazási átlagsebesség 6,5 kilométer óránként, Párizsban ez 6,2, Koppenhágában 5,6, míg a sereghajtó Mexikóvárosban 2,4 kilométer óránként" Ekkora tempóban még gyalogolni is lehet. A jegyre költött pénzből pedig futja kalóriabevitelre. És talán a tömeg sem akkora.
bunko_jobbos
2019. augusztus 29. 09:44
Elég jó hely ez a 19., de azért linkelhették volna az eredeti tanulmányt, szívesen megnézném. Egyébként minden esetben látható, hogy a magyar panaszkultúra mindent a legalsó polcra helyez: "ennél nincs lejjebb" meg "szar minden", aztán mikor objektív mérőszámokra helyezkedve vizsgálja ezt egy föggetlen szerv (pl. egykülföldi egyetem), akkor kiderül, hogy a világ élvonalának a végén helyezkedünk el, ami egyáltalán nem szar hely, és ami nagyon is jó egy 40 éves kommunizmus után. A legnagyobb baj, hogy ma Magyarországon nagyon alábecsülik a kommunizmus romboló hatását. Kb. azt szokták mondogatni, hogy mikor volt már az? Mikor levágják a lábad, és te még 50 év múlva is arról panaszkodsz, mire megkapod, hogy mikor volt már az! :-) Olyan szinten szétbaszták az ország mindenét: ingatlanvagyon, étkezési kultúra, vállalkozói réteg, értelmiségi réteg, hogy nagyon sok idő behozni. Ehhez képest elég jó helyen állunk. és ha ki is verem a biztosítékot az idiótáknál: a magyar egészségügy is jó.
lendvaiildiko
2019. augusztus 29. 08:52
Jó a budapesti közösségi közlekedés, de lehet, mit javítani rajta. Raadásul mielőtt felülök a szokott villamosra, buszra, átgondolom, melyik irányból érdemes megközelíteni a célt!
balbako_
2019. augusztus 28. 19:52
A budapesti középmezőny jó!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!