Egy Arany Medve után visszatérni Berlinbe egy kicsit olyan, mint hazatérni – mondta Enyedi Ildikó első nagyjátékfilmje, Az én XX. századom felújított változatának kedd esti világpremierje után a 68. Berlini Nemzetközi Filmfesztiválon (Berlinale). A tavalyi Berlinalén a fesztivál fődíjával, az Arany Medvével kitüntetett Testről és lélekről rendezője a közmédiának adott nyilatkozatában kiemelte, hogy „komfortos, puha, meleg érzés” egy év után visszatérni Berlinbe. Még az állandóan süvítő hideg szél is jól esik, mert felidézi mindazt, amit 2017 februárjában alkotótársaival együtt átélt a német fővárosban.
Az én XX. századom digitálisan felújított változatának világpremierjéről elmondta, hogy meghatotta a fogadtatás. A jegyeket pár óra alatt elkapkodták, és a teltházas terem előtt hosszú sorban álltak emberek, akik reménykedtek, hogy valahogy jegy nélkül is bejutnak a vetítésre – mondta Enyedi Ildikó, aki 1989-es munkájával elnyerte a legjobb elsőfilmnek járó Arany Kamera-díjat a Cannes-i fesztiválon. A vetítés előtt a nézőkkel folytatott rövid beszélgetésen azt is elmondta, hogy a fekete-fehér alkotás - amelyet a The New York Times beválogatott 1989 tíz legjobb filmje közé – azért készülhetett el, mert nem olvasta el elég alaposan a tartományi rangú németországi Hamburg filmek gyártásához támogatást nyújtó szervezete, a Hamburger Filmbüro szabályzatát. Ezért úgy pályázott, hogy nem tudta, hogy nem is pályázhatott volna. A Hamburger Filmbüro szakembereinek viszont annyira megtetszett a forgatókönyv, hogy így is beszálltak a finanszírozásba, ami megnyitotta az utat a magyarországi támogatáshoz.
Az Oscar-díjra esélyes Testről és lélekről rendezője a közmédiának arra a kérdésére, hogy mekkora nyomás alá helyezik eddigi sikerei, azt mondta, egyáltalán nem érez nyomást. „Voltam én már fönt és lent is, és olyan időszak is volt, amikor azon gondolkodtam, hogy elmegyek takarítani, hogy eltartsam a gyerekeimet. Felszabadult vagyok, és végtelenül boldog, hogy dolgozhatok” – mondta Enyedi Ildikó.