Igazából tudtam, hogy váltanom kellene országot
Ehelyett ott rohadtam szinte minden magyar tévécsatornánál.
Itt a Pride-hónap, ami tökéletes alkalom a nyugati világ vezető cégeinek, hogy mindent elárasszon a szivárvány és a legabszurdabb reklámok!
A legtöbb fontos dolognak (rák elleni küzdelem, óceánok, béke) van világnapja, ahol az adott dátumon a jeles célért lehet küzdeni és/vagy megemlékezni. Az LMBTQ-lobbinak már egy egész hónap jutott, júniusban minden a Pride-ról szól. Ilyenkor az összes nyugati világcég megpróbálja bebizonyítani, ők a legbe- és elfogadóbbak. Elég csak felmenni a LinkedIn-re, ahol speciális, szivárványos logóra cserélte emblémáját a legtöbb vállalat.
A ruhamárkák sem kivételek, ilyenkor mindig jönnek speciális darabok. Így tett például az Adidas is, amelyik szivárványos női fürdőruhát reklámoz egy olyan emberrel, akinek
Természetesen nem maradt el a Calvin Klein sem, amelyik legújabb melltartóit mutatta be a potenciális vásárlóknak. A kampányhoz pedig nem akármilyen modellt választottak, hanem Bappie Kortramet, hollandiai transz influencert. Arról egyelőre nem érkezett információ, volt-e olyan, aki csak emiatt vásárolt a darabból. A reklám különlegessége, hogy egy szőrös mellkasú, szakállas férfi hirdette, milyen jó a márka melltartója.
Ugyancsak nagyot gurított a Glamour. A fiatalok körében népszerű divatmagazin brit verziója legújabb számának címlapján Logan Brown szerepel, aki
„Gyereket várok transznemű férfiként és létező ember vagyok. Nem számít, ki, mit mond, élő bizonyíték vagyok” – mondta a lapnak adott interjújában Brown, aki hozzátette, nembináris drag előadóművész párjával nem tervezték a gyereket, mégis teherbe esett.
A queer szerelem és az #LMBTQIA+ közösség ünnepléseként Logan büszke a GLAMOUR címlapjára”
– írta a promószövegbe a Glamour.
Hazai körökben is nagy port kavart a téma, a Redditre is kikerült a poszt, amelyben az egyik hozzászóló azt írta, hogy kontraproduktívnak tartja a terhes transz férfi címlapra tételét.
Hozzátette, azok nagy része sem örül ezeknek a reklámoknak, akik amúgy támogatják az LMBTQ-jogokat. Egy másik hozzászóló csak annyit írt:
„Nehezen fog menni a szoptatás.”
Bár azt hihetnénk, felértünk a csúcsra, még messze vagyunk: két éve az IKEA svéd lapraszerelt bútorgyártó volt az, amelyik LMBTQ-ülőgarnitúrákat dobott piacra. Tavaly pedig a Cseh Államvasutak tett közzé egy reklámszpotot, amiben a budapesti járatait népszerűsíti, igencsak LMBTQ-módon.
De nincs megállás: az Egyesült Államokban például pont a napokban hirdettek LMBTQ-vészhelyzetet. A Human Rights Campaign „szükségállapotot” hirdetett az „LMBTQ+ amerikaiak” számára, azzal érvelve, hogy az egyre ellenségesebbé váló jogszabályi környezet veszélybe sodorta a közösséghez tartozók életét. Mindeközben Joe Biden több ezer LMBTQ-személyt hívott meg a Fehér Házba, hogy velük ünnepelje meg a Pride hónapot. Természetesen az amerikai elnök rezidenciája szivárványszínbe borult közben.
A legnagyobb LMBTQ-vesztes kétségtelenül a Bud Light sör lett. Az alkoholos italt gyártó cég részvényei meredek zuhanásba kezdtek, miután legújabb kampányuk középpontjába egy transznemű tiktokkert helyeztek.
A Mandineren is beszámoltunk róla, hogy a Dylan Mulvaney nevű transz influenszerrel készült reklámok vetítése és online térben történő promotálása után drasztikusan csökkentek a Bud Light söreladások. A rosszul sikerült kampány következtében
A reklámot megálmodókat szabadságra küldték, majd kirúgták a külsős marketingtanácsadóikat és április végén új kampányt indítottak, amelyben már csupán egyszerű amerikai fiatalok kortyolgatják békésen a sört.
A nyitókép a 2022-es budapesti Pride-on készült. Fotó: Ficsor Márton/Mandiner