Német-közép-európai viszonylatban pedig ez volt a lényeg; mindenesetre Olaf Scholz német kancellár a csúcstalálkozón egyértelműen felszólította az Európai Bizottságot, hogy oszlassa el Berlin aggályait az e-üzemanyaggal működő belsőégésű motorok kapcsán, és mentességet kérne azok 2035 utáni értékesítésére, kivívva ezzel többek haragját.
Óvatosságra intett Giorgia Meloni olasz kormányfő is a témában, és rámutatott: az elektromos autó technológiájához elengedhetetlen a kínaiak akkumulátor-gyártása, ami újabb kitettséget jelentene egy átállásnál, ráadásul, mint a lap megjegyzi, ez a végét jelentené Európa nagy ipari sikertörténetének: a belsőégésű motornak.
Von der Leyen, az Európai Bizottság elnöke azt mondta, a Bizottság és Németország között az e-üzemanyagokról és a belsőégésű motorok uniós tilalmáról szóló tárgyalások „fokozódnak”, és megvan az akarat a megoldásra – vagyis maradt a szokásos semmitmondás.
Peking-Moszkva tengely és a háború réme
Természetesen a háború ügye is fontos kérdéseket tartogatott, néhány érdekes gondolattal Hszi Csin-ping és Vlagyimir Putyin kínai és orosz elnökök találkozója kapcsán; Xavier Bettel luxemburgi miniszterelnök ugyanakkor meglepően békepárti: szerinte „nagyszerű lenne”, ha Joe Biden amerikai és Hszi Csin-ping kínai elnök találkozhatna és megvitathatna egy közös békekezdeményezést, amit Oroszország és Ukrajna is elfogadna – vagyis beszéljék meg a nagyok.