Szintet lépünk a távolsági vasúti közlekedésben

2022. szeptember 07. 22:53

A ma megjelent kormányhatározat szerint 39 plusz opcionálisan 10 új, korszerű, vezérlőkocsival együtt legalább 7 kocsis távolsági szerelvény és 50, elsősorban hozzájuk való (de más vonatokban is használható) Siemens Vectron mozdony beszerzéséről döntött az idén megkötött keretszerződés terhére.

2022. szeptember 07. 22:53
null
Vitézy Dávid
Vitézy Dávid

„Az elképzeléseink szerint a Budapestről Miskolcot, Nyíregyházát, Debrecent és Szolnokot felfűző kör-IC-ben, Pécsre, Kecskeméten át Szegedre, Győrön át az ÖBB vonataival vegyesen Bécsbe, a Balaton déli partjára és az északi parti vonal villamosítása után az északi partra, Prágába, Varsóba, Belgrád és a jövőben tovább akár a Balkán déli államai felé ezek az új, zárt ingavonatok járnak majd, a többi, kisebb kapacitást igénylő irányba pedig olyan vonatok, amelyek tisztán a hasonló színvonalú szolgáltatást jelentő (IC+, CAF) kocsikat tartalmazzák.

A kormányhatározat szerint a közbeszerzési eljárást még idén meg kell indítani a 39+10 szerelvényre, ami összesen több mint 380 darab kocsit jelent majd. Ez a teljes MÁV-Start IC távolsági flottánk bő kétharmadának cseréjét jelenti.

A kormány az utóbbi években 92 IC+-kocsi megépítését finanszírozta (15 még gyártás alatt van Szolnokon), ezt kiegészíti néhány más korszerűbb vagon (például a felújított CAF-ok), de mindez kevés, a flotta kétharmada elöregedett. Ahogy idén nyáron is láttuk, és írtam róla itt is, a MÁV-Start még nem képes mindenhol a 21. században elvárt színvonalú járműveket kiállítani a hazai és a nemzetközi távolsági forgalomban. Muszáj tehát lépnünk, hisz az utasszámok jelentős emelkedésnek indultak, és az elmúlt évtized vasúti fejlesztései nyomán számos relációban időben is versenyképesek az IC-járatok.”

Nyitókép: MTI/Nyikos Péter

Összesen 37 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
ohassa
2022. szeptember 08. 13:23
Ez az ember mikor utazott vonaton? Járt már úgy életében, hogy 2 állomás között megáll a szerelvény, már 40 perce ott vesztegelsz, már 3 órája semmi, a kalauzok se mondanak semmit...? Mert ez Mo.-n nem rendkívüli eset, hanem rendszerszintű.
Viator
2022. szeptember 08. 08:43
A magyar IC+ kocsi egy kalap szar. Szinte soha sem működik a klíma 30 fok felett, persze az ablak sem nyitható (azaz hőség az van, oxigén nincs), nincs hova rakni a nagyobb csomagokat, mert mindenhova üléseket zsúfolnak (négy van egy sorban a nomális 3 helyett), az állítólagos ingyen wifi egy vicc és még sorolhatnám...
lististerc
2022. szeptember 08. 08:23
Békéscsabai fővonal. No comment.Aki nem érti,próbálja ki.
RasPutin
2022. szeptember 08. 07:38
Tegnap reggel is összeomlott a Keleti PU. bizber rendszere. Volt is rendesen dugó emiatt a városba mert mindenki autóba ült.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!