Történelmi pillanat Magyarországon: közösen álltak ki a német prémium autógyártók Debrecenben

2025. november 05. 20:37

Az Audi, a BMW és a Mercedes vezetői egyetértenek abban, hogy óriási verseny alakult ki a piacon, amelyen Kína a legnagyobb versenytárs. Az is tény, hogy Németországot és Magyarországot évszázados múlt köti össze, a nálunk megtelepedő német prémium autógyártók pedig csak erősítik ezt az együttműködést.

2025. november 05. 20:37
null

A két erős ipari nemzet, Németország és Magyarország együttműködését évszázados múlt köti össze. Napjaink kihívásai ugyanakkor világszerte próbára teszik a vállalatokat. Ott van a német gazdaság, amely Európa motorja, éppen ezért a nemzetközi figyelem középpontjában áll. A kétoldalú kapcsolat miatt kiemelten fontos kérdés, hogy a különböző gazdaságpolitikai intézkedések, irányzatok, célok hogyan hatnak a magyarországi gyártókra és beszállítókra, valamint válaszképpen a cégek milyen stratégiákat alkalmaznak nemzetközi versenyképességük és válságállóságuk erősítésére. Többek között ezekre a kérdésekre igyekezett választ adni a Német–Magyar Üzleti Fórum Debrecenben, amely a Német–Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK), és Debrecen Megyei Jogú Város közös rendezésében valósult meg.

Magyarország, Németország, autógyárak, Audi, BMW, Mercedes
Magyarország és Németország együttműködését évszázados múlt köti össze – a debreceni BMW-gyár is jó példája ennek / Fotó: bmwgroup.com

A szakmai előadásokkal és pódiumbeszélgetésekkel tarkított eseményen több mint háromszázan vettek részt, köztük 

  • hazai és németországi vezető gazdasági szakértők, 
  • német és magyar nagyvállalatok, továbbá
  • kis- és középvállalkozások képviselői is. 

Barbara Zollmann, a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara ügyvezetője a megnyitón úgy fogalmazott: hazánk második legnagyobb és legnépesebb városa mágnesként vonzza az üzletembereket, amit jól bizonyít ez a fórum is.

Véleményem szerint egy történelmi időszakban és jelképes helyen zajlik ez az esemény: 

Debrecennek régóta áhított vágya, hogy Magyarország új gazdasági központjává emelkedjen fel. A BMW-gyár öt héttel ezelőtti megnyitójával ez meg is valósult, és valamennyien tudjuk, hogy az üzem köré egy nagy e-mobilitási klaszter épült ki számos német, illetve ázsiai befektetővel

– fogalmazott Zollmann a Dehir tudósítása alapján. 

Papp László polgármester ezt azzal egészítette ki, hogy a cél egy egészségesen diverzifikált gazdaságszerkezet kialakítása. A hajdúsági településen 2015 óta 13 német társaság fektetett be vagy hajtott végre jelentős bővítést. Ezek a vállalatok 

több mint 8000 munkahelyet hoztak létre és több mint 3,5 milliárd euró összértékű beruházást helyeztek el a cívisvárosban.

Ők ugyanakkor nemcsak befektetők, hanem partnerek is Papp szerint.

Ezt is ajánljuk a témában

Magyarország: történelmi pillanat a három német autógyártó kiállása

A rendezvényen közös panelbeszélgetésen vett részt a BMW, az Audi és a Mercedes. A szervezők 

történelmi pillanatnak nevezték, hogy a három német prémium autógyártó közösen áll ki.

A felek egyetértettek abban, hogy óriási verseny alakult ki a piacon, és Kína a legnagyobb versenytárs. Az ázsiai nagyhatalom ráadásul évekkel korábban megkezdte az átállást az elektromobilitásra – folytatódik a Dehir.hu cikke. 

„Ha a Nyugat felé tekintünk, akkor egy hatalmas vita kellős közepén találjuk magunkat azzal kapcsolatban, hogy milyen is lesz ez a transzformáció. Jó-e például az elektrifikáció, érdemes lenne-e átgondolni? Véleményünk szerint az tény, hogy a jövőben elektromos meghajtásokat használunk, az átállás ugyanakkor nem fog olyan gyorsan menni, mint ahogy azt öt évvel ezelőtt gondoltuk. De azt látjuk a német piacon is, hogy az új termékek, a tisztán villanyos meghajtású autók elterjedése jelentős növekedési ütemet mutat. Vagyis a vevők saját maguktól, önszántukból váltanak, annak ellenére, hogy a feltételrendszer még bizonytalan és a politika heves harcokat folytat a témában” – közölte Michael Breme, az Audi Hungaria Zrt. igazgatósági elnöke. 

„Itt valaminek történnie kell, mindenek előtt a szabályozói környezetben. Lépni kell. Teljesen egyértelmű az állásfoglalás a mi részünkről, hogy legyenek nyíltak a piacok, és legyen szabad a kereskedelem. Ezek a vámok és kereskedelmi akadályok fékezik az innovációt” – nyomatékosította Hans-Peter Kemser, a BMW Manufacturing Hungary Kft. elnök-vezérigazgatója a geopolitikai kihívásokra, és elsősorban a korlátozásokra, vámokra utalva, melyeknek eredményeképpen drágábbak lesznek a termékek, a különbözetet pedig végül a vevők fizetik meg.

Kemser nyomatékosította: nagyon komoly kihívást jelent Kína. Bár a BMW élen jár a prémium szegmensben, de a társaságon belül tisztában vannak azzal, hogy mi vár rájuk az ázsiaiak előrenyomulása miatt, akik ráadásul idejönnek Európába. 

Megjöttek a kémfotók az új debreceni BMW-ről

Ha már BMW, a bajor gyártó az iX3 mellett az iX4 modell gyártását is Debrecenben tervezi, utóbbiról pedig megérkeztek az első kémfotók is. A Vezess.hu szerint a Neue Klasse platformra épülő, 2027-es iX4 lesz a vállalat első full elektromos SAC (Sports Activity Coupé) kategóriába sorolható típusa, amelyet nálunk fog előállítani.

A néhány napja kiszivárgott fotókon ugyan álcafóliával láthatók az új példányok, de a formájukon így is szépen látszik, hogy az új iX4 követi elődei megoldását, azaz kupés tetőívet kap, szemben az X3-as egyenesen futó megoldásával – mutat rá az autós szakportál.

Végezetül Guth Zoltán, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. kommunikációs és külső kapcsolatok vezetője arról beszélt, hogy a gyártók folyamatosan igyekeznek technológiában és dizájnban is megújulni. A felek érintették az önvezető autókat is, amelyekkel fel tudják venni a versenyt a kínai cégekkel, emellett folyamatosan törekednek a kapacitások bővítésére. 

„Két párhuzamos felfutás van Kecskeméten, és még egy gyárbővítés is, de az is a tervünk, hogy a jövő évtől 300 ezer járművet tudunk majd itt legyártani éves szinten. Az új üzemrészben csakis kizárólag elektromos hajtású autókat fogunk előállítani” – hangsúlyozta Guth.

Nyitókép: Kandert Szabolcs/ dehir.hu

Összesen 6 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
a straight cold player
2025. november 05. 22:17
Teljesült az ellenzék károgása: Magyarország egy valódi AUTOkrácia lett! Abból is a prémium szegmens. Audi BMV Mercedes.
Válasz erre
0
0
kalyibagaliba
2025. november 05. 21:33
A tiszások nyugat-európai autóiban nyíljon ki az összes légzsák.
Válasz erre
0
0
Skulo
2025. november 05. 21:23
Közeleg az idő,amikor az EU nak exportàljuk a Mercit.
Válasz erre
0
0
Necoure Yamakee
2025. november 05. 21:02 Szerkesztve
A minuszoló droid úgy gondolja, hogy az a 600.000 ember és családja, aki Magyarországon az autóiparból és beszállitóiból él, a fejlesztés helyett legyen inkább munkanélküli hamár a brüsszeli sötétzöldek kiadták a fatvát a belsőégésű motorokra. Tudom, a selyemmaki fáklyás arcú slimfit nézésétől még a gdp is kiheverné azt 30% csökkenést, de ha aggyal is rendelkezőként vizsgáljuk, örülünk, hogy ezek a jövőt itt képzelik el. Mindhárom német luxusmárka ide telepitette a jövő elektromos húzóautóinak gyártását és mivel a keritésük mellé települtek az akkumulátorgyártók, ez egy darabi igy is fog maradni. Addig pedig felépülnek a fejlesztőrészlegeik, töményteledn mennyiségű mérnököt is vesznek fel. A seggarcoknak meg ott van a szivárgómaki és a pszchiátria.
Válasz erre
6
0
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!