Egy kicsit rosszabbul jártak egy indiai járat utasai, amikor május elején a Spicejet fapados légitársaság Mumbaiból Andalba tartó járatának több utasát is kórházba kellett szállítani, miután 16 ezer láb, azaz közel ötezer méteres magasságban erős légörvénybe került. A jelentések szerint olyan erős volt a légmozgás, hogy egyes oxigénmaszkok kinyíltak a mennyezeti rekeszből, a fej feletti csomagtárolókból kirepültek a csomagok és egyéb tárgyak. A heves turbulenciáról néhány utas még videót is készített, ám csak azoknak javasoljuk ezek megnézését, akik nem félnek a repüléstől.
Milyen gyakori a turbulencia?
Kisebb rázkódás szinte az összes repülőúton észlelhető, ugyanis jellemzően nem a viharok okozzák a turbulenciát, hanem egy másik természetes jelenség: a meleg levegő felfelé történő áramlása. Pontosabban a földről felszálló meleg és a magasan lévő hideg levegő kölcsönhatása.
Aki például már repült Dél-Olaszországba, tapasztalhatta, hogy a Dinári-hegység felett jellemzően erős a turbulens áramlás, ugyanis ilyen környezetben sokkal nagyobb eséllyel alakul ki erős légmozgás. Az igazán érezhető rázkódás tehát akkor tapasztalható a repülőgépen, mikor hirtelen változik a szélerősség, ami ide-oda lökdösi a repülőgépet.