Így vágja maga alatt a fát az Európai Unió, most éppen a légi közlekedésben
Az Oroszországot sújtó szankciók miatt az orosz repterek bezártak az európai légitársaságok előtt, így az Európa és Kína közötti légi forgalom a kínaiak kezébe került.
Kulcsfontosságú az utazási élmény szempontjából, van-e olyan személy, akinek nem megy a viselkedés a repülőn.
Míg korábban luxuscikknek számított a repülővel történő utazás, többek között a fapados légitársaságok megjelentésének köszönhető sokkal szélesebb körnek elérhető már a szolgáltatás. A nagy számok törvénye alapján, minél több az utas, annál nagyobb az esélye annak, hogy egy rendbontó személy/társaság érkezik a fedélzetre.
A közösségi oldalaknak köszönhetően ma már az interneten fénysebességgel terjednek a felvételek, amin egy-egy kirívó eset történik a repülőgépeken.
A YouGov piackutató végzett egy átfogó, nemzetközi kutatást, melyben arra keresték a választ, melyek azok a viselkedésformák, amik kiakasztják az utasokat. Némileg meglepő, hogy míg az emirátusiak azok, akik a legelfogadóbbak, míg mi, európaiak vagyunk azok, akik nem tudjuk elviselni, ha valaki nem megfelelően viselkedik.
Az európai válaszadók több mint felét, egészen pontosan hatvan százalékát borzasztóan zavarja, ha az előttük ülő a nagyobb kényelem érdekében kicsit hátradönti az ülését. Az Egyesült Arab Emirátusokban ez a szám mindössze 33 százalék. Bár nem térnek ki rá, de az igazsághoz hozzátartozik, hogy az Emirates és az Etihad járatain nagyobb a lábtér és a kényelem, mint más európai, pláne fapados társaságoknál.
Arról kevesen tehetnek, ha egy kisgyerek sírni kezd a repülőn, ennek ellenére az arab állam ebben is győzött, az ottani válaszadók mindössze 19 százaléka véli úgy,
A Business Insider felhívja a figyelmet arra is, hogy a szülők azért tegyenek meg mindent, hogy a gyermekük jól viselkedjen a repülőn, mert az elsősorban az ő felelősségük. Azoknak, akiket zavar a gyerek, azt javasolták, hogy a szülővel beszéljenek, ha problémájuk van, ne a gyereket szidják.
Nem a te dolgod megnevelni más gyerekét”
– írták.
Ha csak egy tanácsot kell adni: igyekezzen senki nem teljes alkoholmámorban, delíriumos állapotban gépre szállni, majd ott tovább inni. Azzal nincs probléma, ha az utazás előtt valaki iszik egy sört vagy bort, attól nem lesz baja, sőt, ha nem szeret repülni, még az ellazításban segít.
A felmérésben mindenhol kiemelkedően magas arányban tartják elfogadhatatlannak a részeg őrjöngést a felhők felett. Észak-Amerikában a válaszadók 77, míg Európában 78 százaléka mondta azt, nem megengedhető, ha valaki ittasan zavarja utastársait.
A repülőn több szabályt érdemes betartani, ilyen például az, hogy fokozni kell a folyadékbevitelt, itt persze nem az alkoholos italokra gondolunk, ugyanis abban a speciális légkörben sokkal hamarabb kiszárad az ember. A levegő optimális páratartalma utazómagasságon nagyjából 20 százalék, míg a szervezet számára a 40 és 70 százalék közötti az optimális. Az alkoholt amúgy is kerülni kell az utazómagasságon, hiszen amellett, hogy sokkal jobban érződik, ráadásul még nagyon erős vízhajtó hatása is van.
Egy rövid, egy-két órás repülőúton a legjobb, ha a szerencsés utas a kedvenc zenéivel, filmjeivel készül, amit telefonján, tabletjén, jobb esetben az előtte lévő ülésbe épített kijelzőn tud végignézni, fej- vagy fülhallgatóval, hogy ne zavarja utastársait.
Európában (szerencsére) nem elterjedt szokás, de a tengerentúlon rendszeres látvány, hogy a repülőút során az utasok leveszik a cipőjüket, olykor zoknijukat. Bár kényelmesebb lehet megszabadulni a lábbelitől, azért egy zárt utastérben kétszáz ember lábát szagolni nem a legkellemesebb dolog órákon át.
Annyira felkavaró lett a téma, hogy egy külön Instagram-oldalt is szenteltek, a PassangerShaminget már 1,4 millióan követik világszerte.
***
Nyitókép: MediaProduction/Getty Images