Emellett keményen sújtja az európai termelő vállalatokat a keresleti oldali alkalmazkodás is – az európai embereknek ugyanis a magas energiaárak miatt egyre kevesebb pénzük van bármi másra. „A vásárlók hirtelen abbahagyták az olyan tárgyak vásárlását, mint a gyertyatartók vagy a mosógépek, melyekhez az Arc üvegablakokat gyárt, s így a mélybe zuhantak a megrendelésszámok” – így az NYT. „Ez a kettős ütés az Arc menedzsmentjét kétségbeesett megoldáskeresésre kényszerítette – de egyik megoldás sem túl kívánatos.”
Végül úgy döntöttek, ahogy rengeteg más európai vállalat fog még az elkövetkezendő néhány hónapban. „1600 munkást kértek arra, hogy minden héten két napot maradjanak otthon a költségek csökkentése érdekében. Emellett most először fognak az Arc kemencéi dízelre váltani a földgáz helyett, amelyet közvetlenül, csővezetéken keresztül kap a gyár.
A dízel 30 százalékkal fogja megemelni az Arc szén-dioxid-lábnyomát, és óriási mennyiségekben, tartálykamionokkal kell hordani majd”
– vázolja a lap az észak-franciaországi üveggyár alkalmazkodási módszerét. Ez azonban még nem minden: „Még sokkal ijesztőbb az, hogy kilátásban van az Arc kemencéinek leállítása. »Egy üvegolvasztó kemencét nem lehet csak úgy kikapcsolni, az tönkretenné« – mondta Hodler vezérigazgató. »Ha finoman lekapcsolják őket, túlélhetik, de több mint egy hónap lesz újra bemelegíteni őket.«”
A cikk szerzői zárásul még meginterjúvolnak egy kényszerszabadságra küldött munkást. „Bére 80 százalékát kapta, amíg állt a gyár, ez 130 euró kieső bért jelentett összesen. Ugyanakkor azonban elmondása szerint a kis autója feltöltéséhez szükséges bezinszámla majdnem 100 euróra nőtt az év elei körülbelül 50 euróról” – írja le a New York Times az európai munkássorsot 2022 energiaválságában.