Ha egy iskola szeretne veletek dolgozni, mi kell tennie? Hogy épül fel egy munkafolyamat?
Ha felkérést kapunk, elsősorban az anyagi feltételek megteremtését kérjük az iskolától. Az eszközöket mi visszük, az emberi erőforrásokat is biztosítjuk. Amikor elmegyünk egy-egy iskolai vagy akár óvodai csoportba, mindig hospitálási fázissal kezdünk. Pszichológusunk révén felmérjük a diákokat, megfigyeljük a csoportszerepeket. Ezt követően a pedagógusokkal és szülőkkel egyeztetünk, ez alapján építünk fel egy programot. Lényeges, hogy nem előre meghatározott, kötött programmal dolgozunk, hanem rugalmasan alkalmazkodunk a helyi igényekhez.
Lezajlik a néhány alkalomból álló kurzus, de mi marad utána? Visszatérnek a „szürke hétköznapok” a tanterembe?
Azt szeretnénk, ha a programot követően a tanárok beépítenék a megélteket a napi gyakorlatba, akár a heti osztályfőnöki órákba, ezek mégiscsak a közösségformálásról szólnának. Sajnos jelenleg a legtöbb esetben
az osztályfőnöki óra unalmas adminisztrációval telik,