Leszállt Orbán Viktorék gépe – de nem Washingtonban, sőt, még csak nem is az Egyesült Államokban

2025. november 06. 13:20

A két hajtóműves repülőgépekre vonatkozó biztonsági előírások miatt kellett leszállnia a magyar delegációt szállító gépnek.

2025. november 06. 13:20
null

Ahogy arról már korábban beszámoltunk: Orbán Viktor miniszterelnök kísérők társaságában Washingtonba utazik, ahol olyan fontos témákról egyeztet majd a magyar küldöttség az amerikai féllel, mint az ukrajnai béketeremtés vagy a kétoldalú gazdasági és energetikai együttműködés.

Ezt is ajánljuk a témában

Budapest és Washington távolsága 7350 kilométer, amit a Wizz Air leggyakoribb repülőgépe, az Airbus A320neo nem tud megugrani, mivel maximális hatótávolsága csak 6300 kilométer

 – írta meg a VG a magyar delegáció repülőútjáról. A Wizz Air idén azonban már átvehette a nagy hatótávolságú A321XLR gépekből az első darabokat, amelyeknek 8700 kilométer a hatótávolságuk.

A repülőgépen jellemzően 206–220 személy utazhat egyszerre.

A kormányfő és a miniszterekből, üzletemberekből és újságírókból álló delegáció nem egy különleges géppel, hanem egy átlagos Wizz Air repülővel utazik.

Mint ismeretes: a Telex egy hamis képre hivatkozva írta meg, hogy a kormánydelegáció luxusgéppel utazik Washingtonba. A portál információit Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter cáfolta, képpel is bizonyítva, hogy a delegáció nem a Telex által említett VIP luxusgéppel utazik Amerikába. 

Ezt is ajánljuk a témában

Ahogy arról a Mandiner is beszámolt, hogy a Wizz Air gép útvonalát élőben lehet követni. A Flight Radar 24 adatiból pedig az is kiderült, hogy a gép Washington előtt még le kell szállnia. Orbán Viktor Wizz Air gépe 08:34-kor szállt fel a Liszt Ferenc Nemzeti Repülőtérről és 11.36 körül pedig landol az izlandi Keflavík Nemzetközi Repülőtéren.

A lap arról írt, hogy információik szerint a két hajtóműves repülőgépekre vonatkozó biztonsági előírások miatt kell leszállnia a gépnek Reykjavíkban. Az utasszállító repülőgépek biztonságát szigorú nemzetközi előírások garantálják – különösen a két hajtóműves típusok esetében. 

Ezekre vonatkoznak az úgynevezett ETOPS (Extended-range Twin-engine Operational Performance Standards) szabályok, amelyek meghatározzák, hogy egy repülőgép milyen messze repülhet a legközelebbi, biztonságos kitérő repülőtértől.

Alapértelmezés szerint egy két hajtóműves gépnek 60 percen belül el kell tudnia érni egy leszállóhelyet, ha az egyik hajtómű meghibásodik. Azonban a technológia fejlődésével, valamint a repülőgépek és a légitársaságok szigorú biztonsági rendszereinek köszönhetően már számos típus ETOPS-120, 180, sőt 240 perces engedéllyel is repülhet. Ez azt jelenti, hogy akár négyórányi repülésre is eltávolodhatnak a legközelebbi repülőtértől, például hosszú óceáni útvonalak során.

A kitérő után a tervek szerint délután 1 óra körül kell továbbindulna a repülőgépnek.

Nyitókép forrása: Szijjártó Péter Facebook-oldala 

Összesen 53 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Reszelő Aladár
2025. november 06. 14:40
A lajstom alapján egy 20 napja forgalomba állított A321 XLR-rel mentek, aminek tudnia kellene egy levegővel ugrani. Amúgy reméljük, hogy a Wizz gépe sem véletlen és lesz nekik is bejelentenivalójuk. Mondjuk egy BP-JFK fapados árakon nagyot durranna.
Válasz erre
0
0
Obsitos Technikus
2025. november 06. 14:39
Az XLR meg tudja "ugorni". Vagy sok a poggyász, mert az bizony meglehet, vagy talán az első transzatlanti repülést ezzel a géppel nem a fél kormánnyal a fedélzeten akarják abszolválni..
Válasz erre
0
0
vitez-laszlo
2025. november 06. 14:33
Washington felé félúton....ott olcsóbb a kerozin. :) Ez aránylag egy kis gép.
Válasz erre
0
0
backsplash
2025. november 06. 14:24
Egy, az amerikai légierőhöz tartozó U2 felderítőgép repüli kb. azt a röppályát, amit A gép.
Válasz erre
0
1
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!