Kiszabadult a balos „művészet” a palackból: Orbán Viktor felakasztásával viccelődött Krúbi a koncertjén (VIDEÓ)

Gyomorforgató monológgal, sokkoló kijelentésekkel támadta ismét a magyar miniszterelnököt az énekes. A közönség tapsikolva éljenzett.

Egy zajos kisebbség felszabadulásként éli meg, hogy végre nyíltan kívánhatja a vele egyet nem értők pusztulását.
Fico, Trump, Babiš. Egy pisztoly, egy öntöltő puska és – a sorból némiképp kilógva – egy mankó, ugyebár
kinek mit intézett az indulata, a képességei.
Talán nem is az eszköz a lényeg, és nem is az, hogy az elkövető hidegvérrel készült-e arra, hogy lepuffantsa a neki nem tetsző esélyes konzervatív politikust, mint Donald Trump amerikai elnök esetében Thomas Matthew Crooks vagy a szlovák Robert Ficóéban az őrült költő, Juraj Cintula; esetleg és feltehetőleg hirtelen felindulásból támadt, mint Andrej Babiš kampánygyűlésén a cseh Elégedetlen Polgárok Akciója elnökét ütlegelő férfi.
Hanem az indulat maga és az, ahogyan egyre sűrűbben szakad át a gát,
amely az indulatot az anyázós kommentek és a skandálós tüntetések medrében tartotta, és nem engedte az erőszak folyójaként áradni.
Indulat, sőt aktívan megélt, vélt és valós sérelmekkel, törzsi mantrákkal erősített gyűlölet – nem ismeretlen ez mifelénk sem, és még csak nem is új keletű. Ami inkább annak tűnik, az jócskán meghaladja a neotribalista – képzelt törzsi – populizmus eddig ismert szintjét. Mert az a mindennapi politizálás része, hogy a Jürgen Habermas német filozófus, szociológus által idealizált kávéházi nyilvánosság racionális vitái helyett
a csörte lett a közéleti műfaj – megszoktuk.
Az is, ha az egyik feltörekvő pártnak például így-úgy kiszivárognak bizonyos, a szélesebb nyilvánosság elől eltitkolt adótervei, amelyek alaposan megrángatnák az átlagember pénztárcáját – ám érdemi cáfolat helyett túlkiabálással próbálják elterelni a figyelmet a kényes témáról jóformán bármi másra. Láttunk már ilyet – Ernesto Laclau argentin teoretikus egyik értelmezése szerint a populizmus lényege, hogy a politikus a legkülönfélébb elégedetlen csoportok legkülönfélébb elégedetlenségeit egy platformra hozva kijelöli az ellenséget, azt az egy felelőst, akit ha sikerül „leszedni”, beköszönt a bőség kora.
Amiben tényleg más ma a helyzet, hogy ehhez a „leszedéshez” egyre szélsőségesebb eszközökhöz nyúlnak, amit egyre leplezetlenebbül vállalnak, sőt egyre büszkébben hirdetnek.
Ezt is ajánljuk a témában
Gyomorforgató monológgal, sokkoló kijelentésekkel támadta ismét a magyar miniszterelnököt az énekes. A közönség tapsikolva éljenzett.
Az erőszak elutasítása, az emberi élethez és méltósághoz mint fundamentális értékekhez való ragaszkodás s a mindezt jól-rosszul biztosító szabályok példamutató betartása, betartatása – demokratának, nyugatosnak lenni valami ilyesmit jelentett az emberek fejében, és az ekként pózoló szereplők is, legalább látszólag, igyekeztek közelíteni ehhez az ideához.
Ennek ma már nyoma sincs.
S persze ebben nagy része van a szomszédban zajló háborúnak, amely során a posztszovjet barbárság immár szövetségesi köntösben követelte ki a neki járó erkölcsi fedezetet a még nagyobb posztszovjet barbársággal szemben. Ekkor tanult meg a Nyugat és feltétlen hívei félrenézni, avagy igazolni az erőszakot, elfogadni, hogy az igenis megoldás, sőt kívánatos is, ha az elszenvedője éppen a közösnek hitt ellenség. Így született meg az új erkölcs a neofeudális bandériumok és a modern Banderák egymásra találásából.
Ezt is ajánljuk a témában
Azért van ebben valami furcsa. Mármint abban, hogy Azahriah és a többi „elnyomott” stílusa, megnyilvánulása durvább, erősebb, már-már fenyegetőbb, mint a „diktatúráé”. Ungváry Zsolt írása.
A morális gátak végső ledöntésében pedig oroszlánrésze volt az azt legitimáló véleményformáló értelmiségnek – amelynek
egy zajos kisebbsége tényleg felszabadulásként éli meg, hogy végre nyíltan kívánhatja a vele egyet nem értők pusztulását,
azokét, akik akadályozzák a szép új világ megteremtését. Eközben falják a rajongók tapsait, akiknek vita meg előadás meg hasonló címmel szórakoztatóipari elemekkel tűzdelt álintellektuális eseményeken árulják az erőszak legitimációját jelszavak és kegytárgyak formájában. Ráadásul ezt a leginkább a törzsi sámánokéhoz hasonlítható tevékenységet
nem átallják olykor pirulás nélkül nyugatinak meg polgárinak nevezni.
A polgári engedetlenség, a polgári ellenállás, sőt a polgári radikalizmus is létező fogalom. Olyan oximoronról, mint a polgári erőszak, azonban még nem hallottunk – most van születőben.
***
Ezt is ajánljuk a témában
Ha ezt bármelyik mai magyar zenekar adta volna elő a színpadon, nem érdekelne. De, kedves, András, te mostanáig egyike voltál a kétségbeejtően kevés nemzeti minimumnak. Győrffy Ákos írása.
Ezt is ajánljuk a témában
Ha annyira árad és a TISZA, akkor kocsmai beszólogatás helyett nem inkább plusz tíz perc alvással vagy valami látókör-szélesítő reggeli olvasmánnyal kellene kezdeni a hetet?
***
***
Ezt is ajánljuk a témában
A gyarlóság mégoly impozáns tárházát felmutató NER az emberi térfogat határain belül működik. Ami szemben áll vele, annak viszont nincsenek tulajdonságai. Nem valamilyen, hanem semmilyen. Nem leírható. Üres. Győrffy Ákos írása.
(Nyitókép: Népszava/Youtube)