Érthetetlen, egyben szívtelen válasz érkezett Karácsony Gergelytől: iskolabuszokat sem engednek fel a Lánchídra

2025. szeptember 12. 05:37

Miért nem hajthatnak át az iskolabuszok is a Lánchídon, segítve a gyermekek, diákok közlekedését, az iskolák életét? A Lánchíd lezárása mellett érvel továbbra is a főpolgármester.

2025. szeptember 12. 05:37
null
Nagy Gábor
Nagy Gábor

Lánchíd lezárása: sokan nem értik, de még a szakmabéliek sem tudják igazán, hogy miért ragaszkodik ehhez ennyire Karácsony Gergely balliberális főpolgármester. A dugók mindennaposak, a forgalom sebessége nem hogy gyorsult volna a változtatások bevezetése óta, ellenkezőleg. Tömegek állnak, várakoznak Budapest útjain abban reménykedve, hogy időben eljutnak úti céljaikhoz.

Lánchíd lezárása
Lánchíd lezárása: sokak érdekeit sérti a főváros lépése /// Forrás:  Facebook

Épp a napokban jutott el portálunkhoz egy, a városvezetőnek küldött megkeresésre érkezett főpolgármesteri válasz.

Miközben Ön ezt olvassa, valaki máshol már kattintott erre:

Fogynak a napok: hamarosan 30 ezer migránst kellene befogadnia Magyarországnak – csak egy módon kerülhető el

Fogynak a napok: hamarosan 30 ezer migránst kellene befogadnia Magyarországnak – csak egy módon kerülhető el
Tovább a cikkhezchevron

A Karácsonynak címzett levélben afelől érdeklődnek, hogy a tömegközlekedési eszközök, tehát a BKK járművei (így a 16-os buszcsalád, a 105-ös és a 178-as járatok), diplomáciai és konzuli képviseletek gépjárművei, megkülönböztető jelzést használó autók, motorosok, kerékpárosok, illetve a taxik mellett

miért nem hajthatnak át az iskolabuszok is a Lánchídon, segítve a gyermekek, diákok közlekedését, az iskolák életét.

Ezt is ajánljuk a témában

Lánchíd lezárása: Karácsony nem enged – még az iskolásoknak sem

Mire a politikus úgy fogalmazott,

  • egyfelől a Lánchíd forgalmának korlátozásával kapcsolatban 2023-ban megtartott lakógyűlésen a véleményt formálók négyötöde támogatta az áthajtás korlátozását;

– megjegyzés: több mint 136 ezer budapesti mondhatta el a véleményét mások mellett a műtárgy forgalmi rendjéről; azonban ez a szám akkor is beszédes, ha megemlítjük, hogy a legutóbbi főpolgármester-választáson a fővárosi névjegyzékben szereplő választópolgárok száma 1 millió 333 ezer 795 volt, vagyis a budapestiek csupán 10 százaléka vett részt a városvezető által hivatkozott lakógyűlésen –

  • valamint a személyszállítási szolgáltatás biztosítása és a felsőbb jogszabályokból származtatott jogok alapján került kijelölésre azon járművek köre, melyek a híd használatára a jelenlegi forgalmi rend szerint jogosultak;
  • ugyanakkor – folytatja a városvezető – a KRESZ nem tartalmaz olyan előírást, amely alapján kizárólag a javaslatában szereplő iskolabuszok átengedését lehetne biztosítani.

„Amennyiben általánosságban buszokat is beemelnénk a kedvezményezett járművek körébe, akkor lehetővé tenné a minden busznak vizsgáztatott jármű áthaladását a Lánchídon, így elveszítve azt a nyereséget, amelyet most a tömegközlekedéssel utazók élvezhetnek” – fogalmazott a javaslattevőnek Karácsony, hozzátéve azt is – a közlekedési szakemberek legnagyobb megdöbbenésére –,

hogy az esetlegesen regisztrációhoz kötött áthaladás ellenőrzésére jelenleg nem látnak megfelelő megoldást – holott erre igenis lenne opció. Nem egy.

„Összességében a jelenleg hatályos szabályozáson túli kedvezmények megadása esetén a tömegközlekedési járműveknek biztosított előnyök csökkennének, ezért javaslatát nem tartjuk támogathatónak” – írta a város első embere.

Botrányos fővárosi hídfelújítás

Emlékezetes, a Lánchíd forgalmi rendjének átalakítására azt követően került sor, hogy azt felújították – nem mellékesen: tették mindezt botrányos körülmények közepette.

Hiszen nemcsak alacsonyabb műszaki tartalommal, de drágábban is készült el az átkelő, mint azt Tarlós István főpolgármestersége idején tervezték.

Ráadásul majdnem hatvanszorosára, 4,2 milliárd forintra emelték a Tarlós idején zajló tenderhez képest a vállalkozónak járó előleget, a kivitelezőt terhelő kötbért viszont megfelezték.

Ezt is ajánljuk a témában

A balliberális oldal szerint jó döntés a hídlezárás, mások nem így látják

Karácsony Gergely vélekedése alapján bevált a Lánchíd lezárása. Több szakértő, többek között a BP Műhely elemzői nem így látják a helyzetet.

Kőrősi Koppány és Almássy Kornél írásukban megállapították, a Lánchidat az utolsó, normál forgalommal használt évben, 2019 októberében több, mint 65 ezren használták. A BKK legfrissebb adatai szerint ez a szám ma 50 ezer. A személygépkocsik korábban 26.291 főt szállítottak a hídon (napi átlagban), ez az utasszám teljesen eltűnt – és jelenleg kénytelenek legalább 3 kilométeres kerülőt tenni.

A BKK és a Városháza kommunikációja viszont attól hangos, hogy megnőtt a híd forgalma. A számok ezt cáfolják.

2019-ben az összes átkelés 6 százalékát bonyolította a Lánchíd, és 4 százalékát a Szabadság híd. Ez az arány mára 2-2 százalékra mérséklődött mindkét híd esetében – tehát még csak le se kellett zárni a Szabadság hidat ahhoz, hogy ugyanakkora legyen a forgalma, mint a Lánchídé – hívták fel a figyelmet a BP Műhely munkatársai.

A pesti belváros tehát az egyik első számú vesztese a hídlezárási intézkedéseknek,

de nem csak ezért. Azért is – fűzik hozzá a tanulmány szerzői –, mert a Lánchíd forgalmát egyértelműen az Erzsébet híd vette át.

A 2019-es 14 százalékról 18 százalékra nőtt az átkelések aránya, ezzel a belvárosi autópályaként használt Kossuth Lajos utca-Rákóczi út-tengely terhelését sikerült mintegy ötödével megnövelni.

De rosszul jártak a budai „belváros” lakói és közlekedői is – olvasható ugyanitt. A Fő utcán, Bem rakparton, Angelo Rota rakparton megsokszorozódott a forgalom, ahogy Pesten is a hiányzó Duna-híd forgalmát kiváltók a Bajcsy Zsilinszky úton, Nádor utcában, Arany János utcában, Apáczay Csere János utcában állnak azóta a (nagyobbra nőtt) dugókban, hogy elérjék úti céljukat.

Nyitókép forrása: Facebook


 

Összesen 34 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Ízisz
2025. december 20. 06:13
Z. KARAK-ter 2025. szeptember 15. 13:37 BUTAPESTIEK! MEGÉRDEMLITEK ! TI SZAVAZTÁTOK MEG ! Ízisz KARAK-ter 2025. december 20. 06:09 Z. Budapestiként ezt kikérem magamnak!!! A fővárosban nem csak budapestiek élnek, dolgoznak közlekednek!!! Ez egy világváros, ahol a többségben -vidékről betelepült- agyhalott libsi lakók szavazták meg a nyirtassi diszlexiás, bunkó paraszt kedvencüket!!! Egybe venni minden budapesten élő, dolgozó, tanuló, áthaladó, közlekedő embert, gyerekeket a libsi igénytelen, többségben levő csűrhével, csak egy vidéki tuskó képes!!! 💯👎❗ Mégcsak véletlenül sem vagy képes azt írni, hogy aki erre a parasztra szavazott az érdemli meg!!! 💯❗👎 Fővárosi tapasztalataim és jóindulatú pestizésed után, mégsem vagyok képes azt kívánni neked, hogy hasonló polgármestered legyen!!!❗ Ráadásul, nem te vagy az egyetlen vidéki, aki itt szidja egykalap alá véve a pestieket, akik többsége vidékről költöztek a fővárosba, a normálisak, meg menekülnek előlük az agglomerációba!!! 💯❗😐
Válasz erre
0
0
mai nap
2025. december 20. 04:33
Ha helyreállna a híd régi terhelése, esetleg komoly gondok merülnének föl a felújítás minőségét illetően.
Válasz erre
0
0
Zuárd73
2025. szeptember 18. 19:49
A közlekedést már régen egy szakminisztériumnak kéne szervezni. Ilyen debil polgármesterek kényük-kedvük szerint szivathatnak milliókat napi szinten. Nonszensz, például erre is jó lehetett volna most már a negyedik ⅔
Válasz erre
1
0
KARAK-ter
2025. szeptember 15. 13:37
BUTAPESTIEK! MEGÉRDEMLITEK ! TI SZAVAZTÁTOK MEG !
Válasz erre
0
0
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!