a gyártók tehát nem azért csökkentik termékeik kiszerelését, hogy ezzel nagyobb áremelést tudjanak elérni. A fogyasztók árérzékenysége miatt a gyártóknak sem érdekük a költségeik emelkedése miatt szükségesnél nagyobb mértékű áremelés – emelte ki Vámos György, aki nem számít arra, hogy a következő időszakban jelentős méreteket öltene a termék mennyiségének, súlyának csökkentésével végrehajtott áremelés.
A főtitkár hozzátette, amennyiben egy gyártó csökkenti a termék kiszerelését, annak elsősorban üzletpolitikai oka van, és
szerinte nem a fogyasztók megtévesztése a cél, a gyakorlat pedig egyáltalán nem szabályellenes.
Az infláció visszaszorult, de a bizalom is megingott
Sikerült visszaszorítani az inflációt: tavaly az év utolsó hónapjaiban már tartósan 10 százalék alá került, és a régiós országok szintjére süllyedt az áremelkedés üteme. Idén az első negyedévben várhatóan folytatódik az infláció gyors csökkenése, az áremelkedés mértéke idén 5-6 százalék körül alakulhat, 2025-től pedig 3 százalék körül alakulhat.