Amikor 9-10 évvel ezelőtt megnyitottuk az éttermet, akkor ilyen hely nem is nagyon volt Budapesten vagy csak kevés. Mára már azért divatos lett és egyre több akad, de akkor igazán jó magyarost csak ilyen szakadt bádog büfében lehetett kapni, vagy baromi drága, menősködő fine diningban. És mi ezt az igazi vendéglő hangulatot akartuk visszahozni, de egy ilyen modernebb lehelettel a dizájnban és az ételekben. Tehát nem szeretnénk a paprikás csirkét habbá alakítani, de egy pici csavart szeretnénk belerakni.
Az állandó menüben érezni a tanyavilág romantikáját. Ez gondolom, szándékos, de mennyire személyes?
Az első séfünk, akivel nyitottuk az éttermet, Jantner Tibornak hívják, egy vidéki srác, és az első beszélgetésünknél mesélte, hogy a nagymamájánál, vidéken miket evett, és hogy
a nagymama kihívta az udvarra és mondta neki, hogy mutasson rá bármelyik állatra és abból csinál pörköltet.
A társam meg régiségkereskedő-szakértő, így a bútorainknál, de nemcsak itt, hanem a romkocsmákban is, amiket nyitottunk, figyeltünk arra, hogy minél kisebb lábnyomot hagyjunk magunk után, ezért használunk használt meg régi bútorokat. És itt a dizájnnak a lényege, hogy a régi bútorok, régi tányérok, nagymama vitrinjei, sótartók – ez a Gulyás része a dolognak, ami a vidéket szimbolizálja.
Miért pont Gettó Gulyás? Mármint értem az elnevezést, de nem hagy rossz szájízt a név, itt a történelmi gettó peremén?
Mi egy nagyvárosi gettót gondoltunk el, ami lehetne Rióban, New Yorkban, ahol nem feltétlenül zsidók, hanem általában szegényebb kisebbség élt, és a dizájnban ezt jelképezi ez a hullámbádog, amiből a házak szoktak lenni. És akkor így belefolyik a szalmába, ami a gulyás és a vidék.
Mi ezt mindig gettónak hívtuk. Mikor azt kérdeztük, hova menjünk bulizni, azt mondtuk, hogy menjünk le a gettóba. A másik ok az, hogy a holokauszt előtt azért ezekben az utcákban ugyanolyan kurva nagy élet volt éjszakánként, mint most van. Kuplerájokkal, ivókkal, szatócsboltokkal.