Lázár János a főváros tartozásáról: Nem fair, hogy a vidéki adófizetők támogatják a budapestiek tömegközlekedését
Az építési és közlekedési miniszter szerint arra van szükség, hogy a főváros rendezze a számláit a MÁV és a Volán felé.
Mindenhol elfogadják majd az országbérletet, de a BKK-bérleteket is használhatják majd az ingázók. Mutatjuk a részleteket!
Lázár János és Karácsony Gergely közös közleményt adott ki, melyben leszögezték: az utasok járnak legjobban a miniszter és a főpolgármester megállapodásával. Az építési és közlekedési miniszter és a főpolgármester hétfői találkozóján egy teljesen új, átfogó megállapodást kötött a budapesti és az agglomerációs közösségi közlekedés viszonyának rendezéséről.
A megállapodás utasok százezrei számára teszi olcsóbbá és egyszerűbbé a közösségi közlekedés használatát – húzták alá a Karácsony Gergely Facebook-oldalán is megjelent kommünikében.
A megállapodás értelmében a Budapest-bérlet változatlanul érvényes marad a főváros egész területén a BKK mellett a MÁV, a Volán és a HÉV járatain is. A Pest vármegyére váltott havi bérletet, illetve a havi országbérletet 2024. március 1-től a BKK járatain is elfogadják. Mindegyik bérletet mindkét fél árusítani fogja minden értékesítési csatornáján
– ismertették.
A kommunikéből kiderült, hogy az eddigi, számos vitára okot adó költségalapú elszámolás helyett a felek abban állapodtak meg, hogy a Budapest-bérletből, a Pest vármegyei bérletből és az országbérletből származó bevételt és az ahhoz kapcsolódó menetdíjkiegészítést – az adott érvényességi terület sajátosságaihoz igazodóan – teljesítményarányosan osztják meg.
Ezt is ajánljuk a témában
Az építési és közlekedési miniszter szerint arra van szükség, hogy a főváros rendezze a számláit a MÁV és a Volán felé.
A közleményben arra is felhívták a figyelmet, hogy a miniszter és a főpolgármester egyetértett abban is, hogy az eddig a Fővárosi Önkormányzatot illető évi 12 milliárd forint normatív költségvetési támogatás helyett 2024-től a felek egy olyan rendszert alakítanak ki, amely
egyaránt szolgálja a budapesti és az agglomerációs közösségi közlekedés bevétellel nem fedezett költségeinek megtérülését.
A minisztérium és a főváros lezárja a tavaly év végén megszűnt korábbi agglomerációs megállapodással kapcsolatos elszámolási vitákat is. Az új, átfogó megállapodás eredményeként a Fővárosi Önkormányzat agglomerációs költségtérítés 2022-2023-as elszámolásként 5,57 milliárd forintot fizet a MÁV-nak.
A megállapodás technikai részleteit a minisztérium és az önkormányzat a közlekedési vállalatok bevonásával dolgozza ki
úgy, hogy az 2024. március 1-jén hatályba léphessen – zárta a közös közleményét a tárcavezető és a főpolgármester.
A megállapodásról Lázár János is beszámolt közösségi oldalán.
A bejegyzést alább tekintheti meg:
***
Ezt is ajánljuk a témában
Lázár János szerint a szuverenitás megőrzése a legnagyobb tétje a 2024-es választásoknak.
***
Ezt is ajánljuk a témában
Az Építési és Közlekedési Minisztérium közölte, hogy a mostani megállapodás helyét egy új veheti majd át.
***
Ezt is ajánljuk a témában
Az építési és közlekedési miniszter Debrecenben a régió fejlesztése és a országos közlekedés megújítása mellett az elmúlt hetekben kirobbant Budapest-bérlet-vitáról is beszélt.
Nyitókép illusztráció. Fotó: MTI/Balogh Zoltán