Lázár: Itt az ideje a rendszerváltásnak a jegyek és bérletek terén is
Több társadalmi csoportnak is ingyenessé tenné a közlekedést a miniszter.
Az építési és közlekedési miniszter szerint arra van szükség, hogy a főváros rendezze a számláit a MÁV és a Volán felé.
Csütörtökön Lázár János építési és közlekedési miniszter volt a Rádió7 Közös nevező című műsorának vendége, a tárcavezető körülbelül egy órában értékelte a magunk mögött hagyott évet.
Szólt többek között a nemrég elfogadott építési törvényről és ismertette a mezőhegyesi ménesből rövidesen Isztambulba repülő Főúr nevű nóniusz kalandos útját is. Mindezek mellett szóba került szűkebb pátriája, Hódmezővásárhely is.
De kitért a szerdán napvilágot látott sajtóértesülésre is, mely szerint márciustól nem fogadhatják majd el a BKK jegyeit a MÁV és a Volán járatain.
Mint ismert, a tárcavezető nemrég a közösségi oldalán arról írt, hogy
rendszerváltást szeretne a közösségi közlekedésben a jegyek és bérletek terén.
Lázár János egy bejegyzésében akkor úgy fogalmazott, „az elmúlt 30 év legnagyobb tarifareformján dolgozom a munkatársaimmal a minisztériumban és a MÁV-VOLÁN-csoportnál.
A célom az, hogy 65 év felett és 14 év alatt ingyenesen utazhasson mindenki Magyarországon.
Ezzel a közösségi közlekedés nyertesévé tehetünk minden magyar családot” – írta az építési és közlekedési miniszter.
Ezt is ajánljuk a témában
Több társadalmi csoportnak is ingyenessé tenné a közlekedést a miniszter.
A minapi sajtóértesülések arról szóltak, hogy az úgynevezett „Budapest-bérletet” a helyközi járatokon nem fogadják majd el a jövőben, mivel a Főváros nem fizet a MÁV-nak és a Volánnak.
Ehhez kapcsolódóan elmondta, az egyértelműen látszik, hogy a közösségi közlekedésben legnagyobb aránytalanság a vidék és a főváros relációban van. „Azt nem gondolhatja senki komolyan, hogy miközben Budapest a leggazdagabb magyar város, mi a vidéki adófizetők támogassuk az adóforintjainkkal, hogy a budapestiek a MÁV vagy a Volán járataival utaznak” – hangzott el.
Majd ismertette, hogy a Fővárosi Önkormányzat megtagadta a számlák kifizetését. „Nem hajlandó fizetni azért, hogy a budapestiek használják a MÁV-ot és a Volánt. Erre nyilvánvalóan azt fogom mondani, hogy ezt
az egész rendszert át kell alakítani, felül kell vizsgálnunk.
Jövőre nemcsak a tarifa- és a menetdíj rendszer átalakítását tervezem. Tervezem azt is, hogy Budapesten hogyan veszünk részt a tömegközlekedésben, és az nem fair, nem méltányos, hogy a vidéki adófizetők támogatják a budapestiek tömegközlekedését” – szögezte le a tárcavezető.
„Arra van szükség, hogy Budapest kifizesse ezt a számlát. Ha nem fizeti ki, akkor nyilvánvaló, hogy másnak és másképp kell ezt megoldani” – jelentette ki Lázár.
A beszélgetés során a miniszter kijelentette, aggódik Hódmezővásárhelyért. Lázár hangsúlyozta, minden településen a helyiek döntik el, milyen utat, milyen sorsot választanak maguknak.
„Utak és utak között vannak különbségek, van, amelyik könnyebben járható, más nehezebben.
Amilyen utat a vásárhelyiek 2019-ben maguknak választottak, az járhatatlan, az a sors pedig élhetetlen.
Teljes zsákutca, ami Hódmezővásárhelyen van, és nem is visz sehová. Hogy 2024-ben mit döntenek, az nyilvánvalóan a vásárhelyiek dolga, de ebből előrelépés és fejlődés érdemben nem lesz. Az a veszély fenyeget, hogy ha ez a helyzet marad a városban, ami most van, akkor Makó és Szeged között sajnos eljelentéktelenedhet Hódmezővásárhely” – vázolt fel egy nem túl derűs jövőképet a politikus.
Hozzátette, nagyra becsüli a vásárhelyiek ellenálló képességét és forradalmi karakterét, de a jelenlegi szélmalomharcuknak nem látja értelmét. „Harcolni akkor érdemes, hogyha annak van célja és értelme, és van esély a győzelemre. Én attól félek, hogy Hódmezővásárhely most nagyon sokat veszít a jövőből ezekben az években, és ezért nagyon sajnálom a hódmezővásárhelyieket” – jegyezte meg Lázár János.
A teljes beszélgetést ITT hallgathatják meg.
***
Ezt is ajánljuk a témában
A változás 2024. márciusától léphet életbe.
Nyitókép: Lázár János Facebook-oldala