Újra mindkét vágányon közlekednek a vonatok Budapest és Bécs között
„Azt csináljunk majd nagyban, amit az 1-es vonalon csináltunk »kicsiben« az elmúlt három hónapban. Folytatjuk!” – fogalmazott Lázár János építési és közlekedési miniszter.
A változás 2024. márciusától léphet életbe.
Megszűnik, egész pontosan nem hosszabbítják meg a 2023. december 31-én lejáró szerződéssel létrejött, úgynevezett hibrid modellt a HÉV-vonalak és -járatok, illetve az agglomerációs buszjáratok üzemeltetését illetően – értesült az Index.
Ennek értelmében az úgynevezett „Budapest-bérlet” a helyközi járatokon nem fogadják majd el, ha jók a portál információi. „A MÁV-START Zrt. és a VOLÁNBUSZ Zrt. (sárga buszok) járatain, a fővároson belüli szakaszokon
2024. március elseje után a BKK jegyeit és a Budapest-bérletet (korábbi BKV-bérlet) nem fogadjuk el.
Az ÉKM-megrendelésű szolgáltatások igénybevétele a tarifarendszert érintő módosítások életbe lépését (tervezetten: 2024. március 1.) követően a helyközi díjtermékekkel, köztük a vármegye- és országbérletekkel, illetve azok 24 órás érvényességű új változatával lehetséges” – írta a lap.
Úgy néz ki tehát, hogy a jövőben már csak a MÁV vagy a Volán által értékesített jegyekkel vagy bérletekkel lehet használni a vonatokat, héveket és a buszokat Budapesten és az agglomerációban. A lap hozzátette, hogy az Építési és Közlekedési Minisztérium álláspontja szerint
Budapest Főváros Önkormányzata mintegy 2 milliárd forinttal tartozik az állami közszolgáltatónak,
és mivel az ÉKM ajánlatát az önkormányzat nem fogadta el, így a 2022. év pénzügyi zárása nem történt meg.
***
Ezt is ajánljuk a témában
„Azt csináljunk majd nagyban, amit az 1-es vonalon csináltunk »kicsiben« az elmúlt három hónapban. Folytatjuk!” – fogalmazott Lázár János építési és közlekedési miniszter.
Nyitókép: MTI / Jászai Csaba