Lázár-minisztérium: Márciustól vége az agglomerációs közlekedési modellnek
Az Építési és Közlekedési Minisztérium közölte, hogy a mostani megállapodás helyét egy új veheti majd át.
Kizárólag országos ügyekkel foglalkozik 2026 után Lázár János. Az építési és közlekedési miniszter a Rádió 7 műsorában megerősítette, nem indul képviselőként 2026-ban. Szerinte a kormány minden városvezetéssel együttműködik kivéve azzal, amelyik elárulta a hazáját, utalva Márki-Zay Péter hódmezővásárheyi polgármesterre.
Megerősítette Lázár János, hogy nem indul a 2026-os választásokon országgyűlési képviselőként és visszautasította Márki-Zay Péter hódmezővásárhelyi polgármester azon felszólítását, hogy polgármesterként mérettesse meg magát. Az építési és közlekedési miniszter azt akarja, 2026-tól helyi ügyekkel ne keressék. A Rádió 7 műsorában Lázár János arról beszélt, a hódmezővásárhelyi városvezetés lezüllesztette a várost és a helyi közösséget, és a jövőben sem tud együttműködni a kormánnyal. Lázár János világossá tette:
Minden olyan önkormányzattal együtt tudunk működni, amely az ország, a helyiek érdekét tartja szem előtt. Ilyen például Szeged. Ezzel szemben nem tudunk együttműködni azokkal, akik elárulták a hazájukat, utalva Hódmezővásárhely polgármesterére.
Lázár János a 2024-es választásról elmondta, hogy sorsdöntő lesz mind az európai parlamenti, mind az önkormányzati voksolás, a tét pedig az, hogy a szuverenisták kerülnek többségbe, vagy azok, akik egy Európai Egyesült Államokat akarnak létrehozni. A miniszter szerint
egy ország akkor erős, ha gazdaságilag független, ez garantálja, hogy az emberek boldogan, jobban éljenek.
A Fidesz mindenhol indít jelöltet, sok településen új emberek indulnak, akik a szuverenitás letéteményesei.
Lázár János azt is elmondta, 32 év után márciustól indul az új, a korábbinál sokkal egyszerűbb tarifarendszer a MÁV-Volánnál. Felidézte, tavaly óta érhetők el az ország- és vármegyebérletek. Ezek sikerét jól mutatja, hogy tízből kilenc bérletes már ezeket vásárolja. Idén márciustól kibővülnek a kedvezmények:
A miniszter a budapesti tömegközlekedést érintő, és a főváros vezetésével fennálló vita kapcsán elmondta, folyamatban vannak a tárgyalások. Emlékeztetett:
Ezt is ajánljuk a témában
Az Építési és Közlekedési Minisztérium közölte, hogy a mostani megállapodás helyét egy új veheti majd át.
a kormány iszonyatos összeggel támogatja Budapestet.
Lázár János kitért az Építési és Közlekedési Minisztérium fenntartása alá tartozó vállalatok munkavállalóinak béremelésére is. Felidézte, 55 ezer ember bérfejlesztéséről folynak a tárgyalások. A MÁV-Volán csoportnál olyan ajánlatot tett, amely az idén átlagosan 17 százalékos béremelést jelent, a következő két évben pedig 8-9 százalékos bérfejlesztést, összhangban a Pénzügyminisztérium által előrejelzett inflációs pályával. A miniszter kiemelte:
fontosnak tartja az együttműködést a 35 érintett szakszervezettel. Világossá tette ugyanakkor, hogy
a nincsből nem lehet adni, ezért nem tudok engedni a sztrájkköveteléseknek.
Ezt is ajánljuk a témában
Január 28-án és 29-én sztrájkolnak a Volán munkavállalói.
Nyitókép: Földházi Árpád/Mandiner