Ez egy politikai-kommunikációs kampány felütése, sokaknak tetsző követelésekkel, konkrétumok nélkül – értékelte a DK szerdán közzétett programját Kiszelly Zoltán, a Századvég politikai elemzési igazgatója.
A program alcíme („A szociáldemokraták ajánlata egy emberibb világra”) kapcsán elmondta: „a DK – mint az utódpárt utódpártja – elkezdte kisajátítani a szociáldemokrata jelzőt, ezzel átfestve a cégért”. Hozzátette: „ez egy parlagon heverő fogalom, az MSZP-nél már többször felmerült a névváltoztatás, de nem valósult meg. A DK ugyanakkor a felette lévő üvegplafon áttörésére keres eszközöket, miután az árnyákkormány ötlete nem jött be. A kommunizmussal szemben a szociáldemokrácia pedig a magyar emberek számára pozitív jelző, a középgenerációnak pedig nyugati jóléti államok jutnak róla eszébe” - elemezte a fogalomhasználatot a politológus.
Arra, hogy a DK láthatóan nem engedi el az Európai Egyesült Államok fogalmát, azt mondta: ez az egyik brandjük,
gyakorlatilag faék egyszerűségű üzenet.
„Ha Orbán Viktor azt mondja a kék sarokban, hogy nemzetek Európája, akkor erre Gyurcsány az ellenkezőjét mondja a vörösben. Tehát mindig 180 fokkal ellentétes álláspontot foglalnak el, a lehető legtávolabb a jelenlegi kormánytól, azt remélve, hogy aki utálja a kék sarokban lévőket, az majd őket támogatja.” – fogalmazott az elemző.