Magyarország akkumulátorgyár-nagyhatalmi szerepéről a Mandiner is számos cikkben foglalkozott már az elmúlt hónapokban-években, legutóbb éppen néhány napja, amikor arról írtunk, hogy Magyarország is azon lehetséges célországok között van, ahol akkugyárat építene a Volkswagen-konszern. Közben Gödön és Komáromban már jó ideje zajlik a termelés, Debrecenben két gyár is épül, és hamarosan az iváncsai gyár is megkezdheti a működést.
Ekkora nyereséget termelt a gödi Samsung
A gödi Samsung 4,075 milliárd euró árbevételről számolt be, ami a 2022 végi 400 forintos árfolyammal számolva 1630 milliárd forint – írta a magyarországi akkumulátorgyárak tavalyi teljesítményéről szóló cikkében a 24.hu, amely hozzáteszi: a gödi gyár nyeresége ennél jóval szerényebb, 30,8 milliárd forint volt, amit annak tudnak be, hogy valószínűleg nem vették ki a pénzt a cégből, az egyedüli részvényes Samsung SDI Co. Ltd. legalábbis nem hozott osztalékról szóló határozatot.
Komáromban vegyes a kép
A szintén dél-koreai SK-csoportnak Komáromban két gyára is van – és a befejezéshez közeledik egy harmadik üzem felépítése Iváncsán –, ezek egyike 2022-ben az egy évvel korábbi több mint hússzorosára növelte a nyereségét, így 29,5 millió dollár adózott eredményre tett szert.
Ez az előző év végi 375 forintos dollárárfolyammal számolva 11 milliárd forint nyereséget jelent.
Ők sem fizettek osztalékot, hanem eredménytartalékba helyezték a nyereséget.
Az SK másik gyára, az SK Battery Manufacturing Kft. 2022 első negyedévében kezdte meg az értékesítést, az árbevétel 342,9 millió dollár (128,6 milliárd forint) lett. Nyereséget még nem termeltek, a veszteség 247,2 millió dollár (92,7 milliárd forint) lett – írta a 24.hu
Debrecen a következő akkufellegvár
Göd, Komárom és Iváncsa után
Debrecen lesz a következő hazai akkumulátorgyár-fellegvár,
két óriásvállalat is beruház ugyanis a városban, köztük a világ legnagyobb akkugyártója, a kínai CATL.
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter május közepén – miután tárgyalt a CATL vezetőjével – arra hívta fel a figyelmet, hogy a CATL gyárépítése magyarországi beruházásra ösztönöz más kínai vállalatokat is. Mint mondta, Európában továbbra is elképesztő verseny zajlik a kínai beruházásokért.
Nyitókép: MTI/Szigetváry Zsolt