Így termelték a milliárdokat tavaly a magyarországi akkumulátorgyárak

2023. június 05. 14:09

A már működő hazai akkugyárak közül kettő is mutatós nyereséget könyvelhetett el 2022-ben.

2023. június 05. 14:09
null

Magyarország akkumulátorgyár-nagyhatalmi szerepéről a Mandiner is számos cikkben foglalkozott már az elmúlt hónapokban-években, legutóbb éppen néhány napja, amikor arról írtunk, hogy Magyarország is azon lehetséges célországok között van, ahol akkugyárat építene a Volkswagen-konszern. Közben Gödön és Komáromban már jó ideje zajlik a termelés, Debrecenben két gyár is épül, és hamarosan az iváncsai gyár is megkezdheti a működést.

Ekkora nyereséget termelt a gödi Samsung

A gödi Samsung 4,075 milliárd euró árbevételről számolt be, ami a 2022 végi 400 forintos árfolyammal számolva 1630 milliárd forint – írta a magyarországi akkumulátorgyárak tavalyi teljesítményéről szóló cikkében a 24.hu, amely hozzáteszi: a gödi gyár nyeresége ennél jóval szerényebb, 30,8 milliárd forint volt, amit annak tudnak be, hogy valószínűleg nem vették ki a pénzt a cégből, az egyedüli részvényes Samsung SDI Co. Ltd. legalábbis nem hozott osztalékról szóló határozatot.

Komáromban vegyes a kép

A szintén dél-koreai SK-csoportnak Komáromban két gyára is van – és a befejezéshez közeledik egy harmadik üzem felépítése Iváncsán –, ezek egyike 2022-ben az egy évvel korábbi több mint hússzorosára növelte a nyereségét, így 29,5 millió dollár adózott eredményre tett szert.

Ez az előző év végi 375 forintos dollárárfolyammal számolva 11 milliárd forint nyereséget jelent.

Ők sem fizettek osztalékot, hanem eredménytartalékba helyezték a nyereséget.
Az SK másik gyára, az SK Battery Manufacturing Kft. 2022 első negyedévében kezdte meg az értékesítést, az árbevétel 342,9 millió dollár (128,6 milliárd forint) lett. Nyereséget még nem termeltek, a veszteség 247,2 millió dollár (92,7 milliárd forint) lett – írta a 24.hu

Debrecen a következő akkufellegvár

Göd, Komárom és Iváncsa után

Debrecen lesz a következő hazai akkumulátorgyár-fellegvár,

két óriásvállalat is beruház ugyanis a városban, köztük a világ legnagyobb akkugyártója, a kínai CATL.
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter május közepén – miután tárgyalt a CATL vezetőjével – arra hívta fel a figyelmet, hogy a CATL gyárépítése magyarországi beruházásra ösztönöz más kínai vállalatokat is. Mint mondta, Európában továbbra is elképesztő verseny zajlik a kínai beruházásokért.

Nyitókép: MTI/Szigetváry Zsolt

Összesen 32 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
falcatus
2023. június 06. 21:36
@lazio154 "az aksigyárak áramellátására 3 db óriás gázerőművet is építünk...." az eredeti szöveget ha lehetne, amely ezt a marhaságot kimondja
Józsi6
2023. június 05. 17:20
"Így termelték a milliárdokat tavaly a magyarországi akkumulátorgyárak." Kinek ? A külföldi tulajdonosoknak. Hány százalék ezekben a gyárakban a magyar tulajdonrész ?
Brandon the great Negro
2023. június 05. 15:41
A Suzuki, a Hankook, a Samsung, és a Daimler is egytől egyig kivonult miután lejárt az "államilag támogatott" időszak ugyebár.
Coupdetat
2023. június 05. 15:16
Csinálnak vmit aminek a 92 %-a import ... :)))))))))))))) ---------------------------------------------------------------------------- "Eddig 1050 mlrd Ft támogatást kaptak az akkugyárak , ebben nincsenek bennne az adókedvezmények mert azok adótitkok a kormány szerint. Komáromi, gödi, iváncsai, debreceni gyárak 772 mlrd közpénzt kapnak 15 200 munkahelyért aminek több mint a felét külföldi munkavállalókkal töltik fel. Egy munkahelyre 95 mill. Ft támogatás jut közpénzből, ami azt jelenti, h 12 évig mi fizetjük a dolgozók bérét járulékostól."
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!