Szerinte az akkuiparág jövőjéről idehaza folyó hangos vitában fontos szerepet játszik az, hogy vegyipari tevékenységről van szó, hiszen ez azt jelenti: léteznek kockázatok e gyárak működésével kapcsolatban, amelyeket kezelni kell. Azt mindenképpen meg kell érteni – folytatja –, hogy azok az emberek, akiknek a települése befogad egy ilyen üzemet, szeretnének tisztában lenni a potenciális kockázatokkal, amelyeket ez a fajta ipari tevékenység jelenthet. Ezért a megfelelő párbeszéd és információáramlás elengedhetetlen.
A közlekedés csak úgy válhat zöldebbé, ha a benzines és a dízelüzemű járműveket felváltják az elektromos hajtásúak”
Mint mondja, Debrecen ugyan nem folyó mellett fekszik – mint a már említett Göd vagy a másik akkugyártó „fellegvár”, Komárom –, a napi vízutánpótlása a talaj- és a kisebb felszíni vizeknek köszönhetően 105 ezer köbméter körül van. A város déli ipari parkjának vízigénye pedig, ahol az akkuüzem is épül, napi 20 ezer köbméter alatt várható. Ebből a CATL – az első fejlesztési üteméhez kapcsolódó környezetvédelmi engedély szerint – nagyjából napi 3200 köbméternyi vizet használ majd, ráadásul e mennyiség jelentős része nem a napi vízutánpótlásból származik, hanem a város által egyszer már használt, megtisztított vízből – ismerteti az adatokat a szakember. Ezek alapján úgy látja, a fejlesztések sem Debrecenben, sem másutt nem veszélyeztetik a vízbázist.
A környezetet féltőket igyekszik nyugtatni a Hajdú-Bihar Vármegyei Kormányhivatal is. Az igazgatási szerv a debreceni létesítmény környezethasználati engedélyének kiadásakor azt közölte: a lefolytatott vizsgálat a legalaposabb hatósági engedélyezési eljárások egyike, és garantálja, hogy a beruházásnak a lehető legszigorúbb környezetvédelmi feltételeknek kell megfelelnie. A kiadott engedélyben a környezeti elemek, így például a talaj-, a levegő-, a természet-, a víz- és a zajvédelem érdekében számos kötelezettséget írt elő a beruházónak a hivatal.