a modern robbanómotorosokhoz képest szög egyszerűségű villanyautók jóval kisebb munkaerő-igényű gyártásáért. Nagy fantázia nem kell ahhoz, hogy elképzeljük, mi lesz azon telephelyek dolgozóival potom tíz év múlva, amelyekre nem visznek villanyautó-gyártást.
Az akkumulátorgyárakkal egyrészt segítjük a cégeken belüli versenyben talpon maradni a magyarországi telephelyeinket: megőrizzük a jövőnek a győri Audit és a kecskeméti Mercedest, amelyek már ma is európai jólétet biztosítanak egész régióknak. Nem véletlenül kéri a BMW kifejezetten, hogy épüljenek akkumulátorgyárak új debreceni gyára köré: ha bimbózó befektetésüket nem akarják tíz év múlva kidobott pénzként leírni, a konszern legjobb villanyautógyárává kell farigcsálniuk azt. Ahhoz pedig akkugyár kell: ha Debrecenben x centbe kerül az akkumulátor logisztikája, Steyrben pedig x+2 centbe, akkor Debrecen nyert és Steyr veszített. Ez a kapitalista logika, ebben kell érvényesülni, a játék pedig vérre és munkahelyekre megy.
De ettől függetlenül se gondolja senki, hogy változatlan dolgozószámmal meg tud maradni az elektromos érában akármelyik olyan hazai gyár, amely ma benzines-dízeles járgányokat gyárt. Éveken belül megindulnak majd a leépítések, ahogy futnak a belső égésű modellek kifelé, s akkor igazán nem jön majd rosszul, ha lesz minek felszívnia a robbanómotoros gyártósorokon feleslegessé váló magyar munkaerőt.
Mi autóipari ország vagyunk, az ország legmódosabb részeinek jóléte javarészt ennek köszönhető.
S a jövő autóiparában a motorgyártás helyét szép lassan átveszi az akkumulátorgyártás. Százezres az iparban dolgozó munkaerőnk, s ők nem fogják a kirúgásuk utáni első napon feltalálni a magyar űrsiklót.