Az úgynevezett tarifaközösség régóta napirenden volt szakmai és minisztériumi körökön belül. Lázár János például már 2021-ben is azt pedzegette, hogy ki kell alakítani a MÁV és a Volán járatait egyaránt érintő egységes jegyrendszert. Ennyi idő kellett tehát, hogy beérjen a gondolat.
De ennek, mondhatni, német megfelelőjével, a Deutschland-Tickettel (idehaza: klímabérlettel) az LMP is haknizott: hogy tudniillik legyen egy országosan megvásárolható, minden tömegközlekedési eszközre érvényes bérlet, amely 5000 forintba került volna.
Azóta sok víz lefolyt a Rajnán, az Elbán az Oderán és persze a Dunán is. Németországban időközben a 9 eurós szuperbérletből 49 eurós jegy lett, miután óriási vita, egyben óriási forgalom generálódott az ország tömegközlekedési eszközein.
Megéri váltani vármegye- vagy országbérletre?
Nézzük előbb a vasutat, mégpedig a 30 napos bérletárakat 2. osztályú kocsiosztályra. Ha 10 kilométer alatt ingázunk A-ból B-be, akkor NEM éri meg vármegyebérletre váltani.