Elárulta a MÁV főigazgatója, mi lesz a vasútállomásokkal
Fekete Zoltán kijelentette, első a közlekedési, a vasúti funkció megtartása, ennek rovására fejleszteni nem lehet, de a helyi közösségek ellenében sem.
A MÁV belső levelezéséből kiderült: a cégnél tapasztalható jelentős munkaerőhiány miatt akár 35 ezer forintnyi bónuszban is részesülhet az, aki új munkavállalót szervez be az állami vasúttársasághoz.
Hétfőn reggel a Magyar Idők egy, a laphoz eljuttatott belső MÁV-hírlevél alapján úgy értesült, akár 35 ezer forint bónuszt is kaphat az a munkavállaló, aki új alkalmazottat szervez be az állami vasúttársasághoz. Ehhez az alkalmazottnak csupán egy ajánlószelvényt kell kitöltenie, ezután kezdődhet is a toborzás az ismerettségi köréből.
A munkavállaló a bónuszt abban az esetben kapja meg, ha az általa ajánlott jelöltet felveszik, túlvan a próbaidején, és sikeresen teljesíti az elvárt munkaköri követelményeket. A Magyar Idők úgy tudja, 9 olyan munkakör van, melyre ilyen módon jelentkezni lehet.
A munkaerőhiány egyébként nem újkeletű probléma a MÁV-nál: az alacsony bérek miatt sokaknak a vasút nem volt versenyképes alternatíva. Ugyanakkor a Magyar Idők hozzáteszi, ez némileg változhat, miután a kormány jelentős béremelést jelentett be. Eszerint 15%-kal nő a minimálbér, a garantált bérminimum pedig 25%-kal emelkedhet. Az állami cégeknél, mint például a MÁV-nál, ez első lépcsőben 12-14%-os növekedést jelenthet a dolgozók számára.
Az alacsony béreken kívül azonban más problémát is találunk: Buzásné Putz Erzsébet, a Mérnökök és Technikusok Szabad Szakszervezetének elnöke szerint a vasútnál a munkavállalók többsége nyugdíjazás előtt áll, az utánpótlás megtalálása, és a toborzás pedig igen nehéznek bizonyul.