A Demokratikus Koalíció (DK) szerint Budapest válságban van és ezt jól mutatja az idei büdzséje is, amely egy válságköltségvetés. Gy. Németh Erzsébet, az ellenzéki párt budapesti képviselője szerdán, a Fővárosi Közgyűlés ülését megelőzően tartott sajtótájékoztatón úgy fogalmazott, a városvezetés 2010 után letért arról az útról, amely a működési megtakarításokkal teremtett fedezetet a fejlesztésekre.
A DK képviselője szólt továbbá arról is, hogy a közgyűlés azért vette le napirendjéről a 3-as metró pótlására szánt új buszok beszerzését, mert a kérdésben nincs egyetértés a főpolgármester és a Fidesz között. Elfogadhatatlannak nevezte, hogy értesüléseik szerint felmerült az óbudai buszgarázs bezárása, ami 650 munkahelyet veszélyeztetne.
PM: Hitelfelvétel és vagyonfelélés lesz
A Párbeszéd Magyarországért (PM) szerint az eladósodás és a szűkölködés évei következnek Budapesten a város idei költségvetése alapján.
Karácsony Gergely, az ellenzéki párt budapesti képviselője, Zugló polgármestere szerdán, a Fővárosi Közgyűlés ülését megelőzően tartott sajtótájékoztatón elmondta, a büdzsén jól látszik, hogy Budapest kimarad az uniós fejlesztési forrásokból, továbbá az is, hogy a kormány politikája és a rezsicsökkentés mekkora károkat okoz.
Miközben a kormány különböző sport- és más kiemelt beruházásokat sok milliárd forintokkal támogat, addig például a 3-as metró felújítása csak hitelből valósítható meg — fejtette ki, hozzátéve, ez is azt mutatja, hogy a költségvetés hitelfelvétel és vagyonfelélés nélkül nem állja meg a helyét.
LMP: Megalapozatlan a büdzsé
Az LMP szerint a főváros vezetése a folyamatos vagyonfelélés ellenére csak több megalapozatlan bevétellel tudta elkészíteni Budapest idei költségvetését.
Csárdi Antal, az ellenzéki párt budapesti képviselője szerdán, a Fővárosi Közgyűlés ülését megelőzően tartott sajtótájékoztatóján példaként említette, hogy a városvezetés aránytalanul magas parkolási bevételekkel számol. Elfogadhatatlannak nevezte továbbá, hogy a büdzsében szerepel a 12,6 milliárd forintos állami támogatás az agglomerációs közlekedésre, miközben arról nincs hivatalos megállapodás.