Nagyon kellett erőlködnie a baloldali médiának, hogy megmagyarázza magának a pápalátogatást. Eleve a pápa meg az egyház nem komfortos téma nekik (a Telex azt írta például, kiment a mise utána a pápa kiment a bazilika elé, holott a bazilikában nem is volt mise), de most arra készültek, hogy Orbánékkal szemben pápapártiak lesznek. Ez nem Ferenc-specifikus attitűd balról, régebben is imádták ráolvasni a magyar jobboldali kormányokra vagy a magyar egyházra az pápák jól megválogatott, kontextusából kiragadott mondatait. Szóval most
egy kicsit szeretniük kellett a pápaságot, amit amúgy utálnak, hogy még jobban utálhassák az Orbán-kormányt.
A pápalátogatás azonban lelkipásztori útként és politikai fronton is jól sikerült mindhárom szereplő részéről (pápa, magyar egyház, magyar kormány), úgyhogy Ferenc pápa kijátszása a kormány ellen nagyon erőlködősre sikerült. Elvégre a valóságot problémás figyelmen kívül hagyni – bár a baloldali médiának ez rendszerint sikerül. Lecsaptak például a pápa menekültekkel és nyitott határokkal kapcsolatos mondataira (kellett nekik ez, mint egy falat kenyér), viszont mélyen hallgattak a szupranacionalizmus, ideológiai gyarmatosítás és a gender-ideológia elleni megjegyzéseiről.
A 444-en az LMBTQ-propagandista Pál Márton fakadt ki a miniszterelnök „a család az család”-posztja miatt, mert szerinte „gúnyt űz” többek közt Ferenc pápából is – holott az egyház tanítása és Ferenc pápa többször is hangoztatott genderügyi gondolatai bizony összhangban vannak Orbán posztjával. Tóth Csaba mércés marxista a Twitteren írt horthysta neobarokk pompáról a pápa várbéli fogadása miatt, többek közt a lovas huszárokra utalva. Csak hát egy pápalátogatásnak van protokollja is, a lovas huszárok meg nem a Horthy-kor találmánya, nem is beszélve a „pompáról” – amit nevezzünk inkább méltó ünneplésnek. Tóth szerint ez a pompa „hat évtizedig” hiányzott a magyar kelléktárból, ezzel implicite mentegetve a kommunizmust. Egyébként ha már pompa: hirtelen eszembe jut a svájci gárda (reneszánsz pompa).
Meg az a bibliai történet, miszerint: „Amikor Jézus Betániában a leprás Simon házában tartózkodott, odament hozzá egy asszony. Alabástrom edényben drága illatos olajat hozott, s ahogy ott ült az asztalnál, a fejére öntötte. Ennek láttára a tanítványok bosszankodtak: „Mire való ez a pazarlás? Hisz jó pénzért el lehetett volna adni, s az árát a szegények közt szétosztani.” Jézus észrevette, s így szólt hozzájuk: „Miért bántjátok ezt az asszonyt? Hisz jót tett velem.
Szegények mindig lesznek veletek, de én nem maradok mindig veletek.
Amikor az illatos olajat testemre öntötte, a temetésemre tette. Bizony mondom nektek, ahol a világon csak hirdetni fogják az evangéliumot, mindenütt megemlékeznek majd arról is, amit ez az asszony tett.”