Letterman futni hagyja Zelenszkijt, amikor az a kérdés merül fel, mégis hogyan lehetett egy humorista-sorozatszínészből elnök egy országban (a mellékelt példa szerint úgy, hogy az ember maga is B-ligás oligarcha), nem érdeklődik a Kijevben kiállított háborús roncsokon látható wolfsangelek jelentése után, s úgy tűnik, az sem zavarja különösebben, hogy abban az underground stand up-klubban, ahol ő is fellép, minden kabaréest „szláváukráínyezéssel” kezdődik, mint egy jobb banderista pogrom a negyvenes években.
Bár az a készítők javára írható, hogy
ezek a részletek legalább megjelennek a műsorban, az nehezen megbocsátható, hogy a kontextusba helyezésükre már nem futotta.
Meglehet persze, hogy ez zavart okozott volna az ukrán vezetéssel kapcsolatban kialakult uralkodó narratívában, ez pedig aligha lehetett cél. Kár – az ilyen, teljesen kritikátlan PR-anyagokat még a honi kormánymédiában is meg szokás mosolyogni.
Azt azonban nem állíthatom, hogy a beszélgetés önmagában céltalan lett volna. Lenyűgöző az a szervilizmus, amivel Letterman maga mondja ki a Hős Volodimir-mondakör tételmondatát, ami szerint Ukrajna nem csak saját magáért, hanem az egész nyugati világért és a demokráciáért harcol. A sztori jelenlegi állása szerint – derül ki az interjúból – Zelenszkij most már az amerikai állampolgárokat is védi. S ennek kapcsán mondja az ukrán elnök: „Ezt az amerikai társadalomnak is tudnia kell, hogy nehogy letérjenek az Ukrajnát segítő ösvényről.”