Kezdjük talán a legfontosabbal: emlékeztet arra a visszataszító és visszatérő ballib reflexre, ami az alkotmányos és demokratikusan választott kormány megdöntését célozza válsághelyzetben. Az SZDSZ a társadalmi csalódottságra rátelepedve saját be nem teljesült politikai vágyaiért állt volna kicsinyes bosszút. A film kiegyensúlyozza az egyoldalú Göncz-kultuszt, és ha anekdotikus is az egykori köztársasági elnök viselkedésének néhány megjelenített momentuma, működésének mozgatórúgói plasztikusan kirajzolódnak. Hatalmával visszaélő, politikai szerepet játszó, alkotmányos tekintélyét alkotmányellenesen latba vető karakter formálódik a vásznon,
leszámolva a jóságos Árpi bácsi meggyökeresedett mítoszával.
Képezheti vita tárgyát persze, hogy Antall mennyire (túl)heroizált a valós szerepéhez képest, ugyanakkor az MDF amatörizmusa, naivitása, magárahagyottsága nagyon is érzékletesen tárul elénk. Ahogy a szocializmusból épp kilábalt ország végletes kiszolgáltatottsága, gazdasági legyengültsége, társadalmi szétesettsége is.
A friss köztársaság sérülékenysége és az életszínvonal visszaesése miatt hajszálon múlott a kormány és a demokratikus jogállam bukása. A taxisblokád rávilágított, hogy némi zsarolási potenciállal, ellenzéki segítséggel és egy politikailag motivált, jogkörén szándékosan túlterjeszkedő államfővel az ország napokra megbénítható. És bár a sztrájk békés úton rendeződhetett, az Antall-kormány későbbi bukása, az MDF támogatottságának lassú elpárolgása innentől kezdve determinált volt. Magyarország áhította a szabadságot, de kitartása illékonynak bizonyult: a Világbank póráza, a Demokrata Fórum sorozatos ballépései és az ellenzék intenzív támadása hamar összeroppantották az új kormányt. Fontos tanulság volt az is, hogy ütőképes média nélkül nincs stabil kormányzás, nincs népszerűség.
A Blokád cselekményideje óta már kimúlt az SZDSZ, hat köztársasági elnök váltotta egymást, professzionalizálódott a politikai élet.