A transznemű mozgalom ugyanis nem pusztán modus vivendit szeretne, békés együttélést, hanem aktívan arra szólít fel, hogy fogadjuk el az ő transzideológiájukat – ugyanis
csak akkor lehetséges egy „transznőt” valódi nőnek elfogadni, ha elfogadom a transzmozgalom egész emberképét.
Arról esetleg lehet vitatkozni, hogy udvariasságból érdemes-e úgy szólítani egy transzneműt, ahogy kéri, s lehet-e anélkül, hogy elfogadnánk az egész emberképét. De az egész transz elfogadási csomag praktikus következményei oda vezetnek, hogy kötelező lesz velük egyetérteni az emberképüket illetően – amit egyébként semmi sem támaszt alá.
Az ilyen praktikus következmények: jegyezd meg a „nemét”, ahelyett, hogy ránézésre megállapíthatnád; be kellene engedni az amúgy férfi „transznőket” a női öltözőkbe; a „transznőket” a népszámlálásokon és minden statisztikában nőként kellene nyilvántartani; a „transznőket” a női börtönbe kellene küldeni, ami egyre több bonyodalmat okoz tőlünk nyugatra (főleg amikor nemi erőszak miatt csukják le őket, hiszen nőt erőszakoltak meg). És még sorolhatnám.
A transzmozgalom számára ugyanis ez jelenti az „elfogadást” – itt tehát világok harca folyik.
A transzmozgalom nem csak az udvariatlan vagy alpári sértegetést tekinti ugyanis „dehumanizálásnak” (az emberség megtagadásának) és „transzfóbiának”, hanem minden feléje irányuló kritikát is.
Ez, mint korábban írtam, egy zárt, intoleráns, merev gondolkodás, ami emberek egy csoportjából egy kritizálhatatlan, érinthetetlen kasztot kreál. Az identitást pedig szentként kezeli – holott az identitás nem szent. Akinek egészséges önképe van, azt nem lehet „dehumanizálni” és megsérteni „ezezéssel” és félreszólítással. Nincs olyan emberi jog, és nem is szabadna feltalálni, ami szerint tilos sértegetni másokat – és főleg nincs olyan jog, hogy tilos kritizálni.
A transzmozgalom dehumanizációs narratívája valójában kamaszos hiszti és érzelmi zsarolás.
Itt van nekünk például Schilling Árpád, aki az egészet úgyszintén puszta elfogadási kérdésként kezeli, egy kalap alá véve nőket, melegeket, transzokat, kijelentve: „Férfiak sokasága ragaszkodik kivételezett helyzetéhez és évezredes komfortérzetéhez. A pokolba velük!” Továbbá: „kifejezetten szomorúan konstatálom, amikor meleg, leszbikus vagy biszexuális emberek a transzneműeket ellenségként kezelik, és saját társadalmi pozíciójuk vagy politikai hatalmuk védelme érdekében hangolják ellenük a közvéleményt.”