Ebben az általános összefüggésben kell átgondolnunk a szülőföld fogalmát, és új erős motivációt kell szereznünk e téren. A szülőföld nemcsak az az ország, ahová tartozunk, és aminek állampolgárai vagyunk. A szülőföld egy olyan közösség, amelynek saját kultúrája, szimbólumai és jelentése van, ahol az emberek és a családok egy közös értelmet találnak; az összetartozás érzetét. A haza egyszerre szimbolikus és valós hely, ami képviseli gyökereinket. A hazát elismerni és szeretni kell, nem pedig becsmérelni és figyelmen kívül hagyni.
Manapság egy kulturális globalizmussal kell szembenéznünk, amely megcsúfolja a szülőföldeket, vagy megpróbálja megkaparintani őket saját turisztikai rendszere útján.
Egy globalista szabványosított kultúra egyre inkább terjed; tartalmaz egy legfeljebb 200 kódolt szóból álló nyelvet, és e szavak jelentése az új nyelv céljának megfelelően változik. Amikor mi a hazáról beszélünk, azonnal az adott nemzethez kötődő történelem jut az eszünkbe. A nemzeti alapelvek és értékek nemcsak azért érvényesek, mert a régmúlt évszázadaiból származnak, hanem azért is, mert tiszteletben tartják az ember, a család és a közösség természetét, tiszteletben tartják a természet által meghatározott eredeti társadalmi rendet.
Emberek alkotják a kultúrát, az igazi kultúrát, amely tiszteli a természetet.
A haza összefügg az igazsággal, és ezért kapcsolódik össze a keresztény hit a kultúrákkal. A kereszténységnek alapvetően két fő üzenete van: az emberek az egy Atya által egységesek, és minden nép egy sajátos valóság. Az emberiség egysége és a nemzethez tartozás alapja a kereszténység. II. János Pál azt tanította, hogy ez a két kötődés az ember létkérdéséből és Istentől származik. Európa megtagadta Istent, illetve keresztény gyökereit, és így megtagadta az emberi méltóságot is (az abortusz, az eutanázia, a pótanyaság és a genderideológia terjedése kirívó példák erre), és most már csak egy kiút van: visszatérni a gyökerekhez.